Κανένας αξιωματούχος από την Toyota, που είναι χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο, δεν θα παρευρεθεί στην τελετή έναρξης των Αγώνων, την Παρασκευή, και η εταιρεία δεν θα μεταδώσει διαφημίσεις που σχετίζονται με την εκδήλωση, όπως ξεκαθάρισε εκπρόσωπός της μιλώντας στο γαλλικό πρακτορείο (AFP).
Ο κορυφαίος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο το 2020, η Toyota είναι ένας από τους σημαντικότερους εταίρους του Ολυμπιακού κινήματος, έχει συμμετάσχει σε πολλούς Ολυμπιακούς Αγώνες και κατέβαλε συνολικά 500 εκατομμύρια δολάρια για τους Αγώνες του Τόκιο.
Όμως αυτοί οι Ολυμπιακοί Αγώνες δεν γίνονται αποδεκτοί από μεγάλο μέρος του ιαπωνικού πληθυσμού λόγω της επιμονής της πανδημίας, με συνέπεια οι Αγώνες να πραγματοποιηθούν σχεδόν εξ ολοκλήρου πίσω από κλειστές πόρτες, χωρίς θεατές, καθώς κρούσματα Covid-19 αυξάνονται ξανά στην ιαπωνική πρωτεύουσα.
«Οι αξιωματούχοι της Toyota δεν θα παρευρεθούν στην τελετή έναρξης και ο κύριος λόγος είναι ότι δεν θα υπάρχουν θεατές», δήλωσε εκπρόσωπος της Toyota.
Σύμφωνα με ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης, λιγότεροι από 1.000 Ολυμπιακοί αξιωματούχοι και προσωπικότητες, συμπεριλαμβανομένων εκπροσώπων χορηγών, θα έχουν τη δυνατότητα να παρευρεθούν στην τελετή.
Η εκπρόσωπος της Toyota ανακοίνωσε ότι η εταιρεία ακύρωσε τα σχέδιά της για τη μετάδοση τηλεοπτικών διαφημίσεων που σχετίζονται με τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην Ιαπωνία. «Από την αρχή δεν υπήρχε ποτέ θέμα μετάδοσης διαφημίσεων που να συνδέονται με τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην Ιαπωνία που προωθούν τα προϊόντα του ομίλου» είπε. Ωστόσο η Toyota, εγκατέλειψε και το σχέδιο να μεταδώσει στην Ιαπωνία την παγκόσμια εκστρατεία της με το σύνθημα «Ξεκινήστε το αδύνατο».
Η εταιρεία προμήθευσε τον επίσημο στόλο οχημάτων για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο, κυρίως ηλεκτρικά μοντέλα (υβριδικά, 100% ηλεκτρικά ή υδρογόνου, ενώ έχει επίσης σχεδιάσει τα αυτόνομα λεωφορεία που κυκλοφορούν στο Ολυμπιακό Χωριό.
Εκτός από τους κύριους χορηγούς του Ολυμπιακού κινήματος στους οποίους συγκαταλέγεται η Toyota (καθώς και δύο άλλες ιαπωνικές εταιρείες, η Panasonic και η Bridgestone) περίπου εξήντα ιαπωνικές εταιρείες είχαν επενδύσει 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια (2,8 δισεκατομμύρια ευρώ) στους Ολυμπιακούς Αγώνες 2020, ένα σύνολο-ρεκόρ.
Οι ελπίδες τους για ένα θετικό αντίκτυπο μειώθηκαν από την απαγόρευση παρουσίας θεατών στα στάδια, αν και οι χορηγοί μπορούν ακόμα να βασίζονται στη διεθνή προβολή μέσω τηλεόρασης.
Ο διευθυντής επικοινωνίας της Toyota Γιουν Ναγκάτα είπε σε δημοσιογράφους ότι η επιμονή στην πραγματοποίηση των Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο είχε γίνει «δύσκολο να κατανοηθεί» από τον ιαπωνικό λαό.
«Γνωρίζω ότι αυτοί οι εταίροι και οι χορηγοί έπρεπε να αγωνιστούν για να υποστηρίξουν το Τόκιο 2020», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Οργανωτικής Επιτροπής Μάσα Τακάγια στους δημοσιογράφους.