Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2022

Νέες ταινίες: Τα φαντάσματα των ghostbusters, αρχαίες κατάρες και μια ερωτική επιστολή στη δημοσιογραφία

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Το νέο κομψοτέχνημα του Γουές Άντερσον, μια αναβίωση των ghostbusters των 80s και ένα λυρικό παραμύθι για καταραμένους έρωτες, από σήμερα στις αίθουσες.

της Χρυσούλας Παπαΐωάννου

Γαλλική Αποστολή

Σκηνοθεσία: Γουές Αντερσον
Πρωταγωνιστούν: Μπενίτσιο ντελ Τόρο, Εϊντριεν Μπρόντι, Τίλντα Σουίντον, Λεά Σεντού, Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, Τίμοθι Σαλαμέ, Λίνα κουντρί, Τζέφρι Ράιτ, Ματιέ Αμαλρίκ, Μπιλ Μάρεϊ, Οουεν Γουίλσον, Ελίζαμπεθ Μος, Σάρσα Ρόναν
Γερμανία, ΗΠΑ, 2020, 108΄, Feelgood Entertainement

Σε μια φανταστική γαλλική πόλη, μετά τον αιφνίσιο θάνατο του αρισυντάκτη μιας τοπικής εφημερίδας, η έκδοση διακόπτεται μέχρι να γραφτεί η νεκρολογία. Οι αναμνήσεις των δημοσιογράφων τελικά εμπνέουν τέσσερις ιστορίες: ένα ταξιδιωτικό ημερολόγιο για τις φτωχικές γειτονιές της πόλης,  το πορτρέτο ενός -εγκληματικής φύσης- ζωγράφου, της μούσας του και των αχόρταγων εμπόρων τέχνης, ένα χρονικό έρωτα και θανάτου με φόντο μια φοιτητική εξέγερση, μια περιπέτεια με εμπόρους ναρκωτικών και μια απαγωγή ανήλικου.

Εκεί όπου η αμερικανική διανόηση συναντά την γαλλική κουλτούρα, υπό τον ήχο ανθρώπινων δακτύλων πάνω στη γραφομηχανή μέσα σε καπνούς τσιγάρων, ο Γουές Άντερσον καταθέτει ίσως ένα από τα πιο απόλυτα κατασκευσμένα κομψοτεχνήματα του. Αυτός ο ευφυής και αδιαμφισβήτητα πρωτότυπος δημιουργός, που έχει επιστρατεύσει εδώ μια ντουζίνα ηθοποιούς πρώτης γραμμμής, στέλνει ένα love letter στην εκπλετυσμένη δημοσιογραφία, στήνοντας μια ταινία με δομή συλλογής άρθρων ενός φανταστικού περιοδικού που όμως, συμβολίζει το «New Yorker».

Σε χρώματα παστέλ, με άρωμα και φινέτσα Γαλλίας -τι όμορφη αυτή η φανταστική γαλλική πόλη της ταινίας- αυτό το συμπαγές κατασκεύμασμα από το οποίο δεν περισσεύει καμία λεπτομέρεια και έχει μια απόλυτη συμμετρία στην οποία είτε θα της υποκλιθείς, είτε θα σε μπουχτίσει, με μπόλικες δόσεις ρομαντισμού και νοσταλγίας, πασπαλισμένα με έναν μοντερνισμό που -παραδόξως- δεν σε εκνευρίζει στο ελάχιστο, βροντοφωνάζει από χιλιόμετρα ότι το σινεμά των δημιουργών, αυτό το είδος που σνομπάρουν πλέον τα στούντιο και οι πλατφόρμες, είναι εδώ.

Η Νύμφη του Νερού

Σκηνοθεσία: Κρίστιαν Πέτσολντ
Πρωταγωνιστούν: Πόλα Μπιρ, Φραντζ Ρογκόφσκι, Μαριάμ Ζαρί, Τζέικομπ Μάτσενζ
Γερμανία, Γαλλία, 2020, 90΄, Ama Films

Μια γυναίκα δουλεύει ως ξεναγός στο Βερολίνο. Όταν ο εραστής της την εγκαταλείψει για μια άλλη γυναίκα θα πρέπει, εξ΄αιτίας μιας κατάρας που φέρει το όνομα της, να τον σκοτώσει και να επιστρέψει στα νερά απ΄όπου ήρθε.

Οι ηθοποιοί Πόλα Μπιρ (έφυγε από το Φεστιβάλ Βερολίνου με Αργυρή Άρκτο Ερμηνείας) και Φραντζ Ρογκόφσκι, οι οποίοι είχαν πρωταγωνιστήσει και στην προηγούμενη ταινία του Πέτσολντ, «Transit» υποδύονται με ευαισθησία δύο σχεδόν ονειρικούς ήρωες, σε ενα μελόδραμα, που είναι ποτισμένο με στοιχεία ιδιότυπου φανταστικού σινεμά το οποίο έχει στην καρδιά του μια ερωτική ιστορία για τη ζωή και το θάνατο και λειτουργεί ως μια παραβολή, ένα σύγχρονο παραμύθι που ξετυλίγεται παράλληλα με έναν τρόπο με την ιστορία της Γερμανίας μέσα από την διαδρομή της αρχιτεκτονικής της. Η δουλειά της Ουντίν είναι να διδάσκει θεωρίες για την αστική ανάπτυξη του Βερολίνου, για την ακρίβεια να παραδίδει μαθήματα πάνω από μινιατούρες των κτιρίων της πόλης. Και ο σκηνοθέτης όμως, τελικά στήνει μια αρχιτεκτονική του έρωτα που κινηματογραφικά είναι τόσο αυστηρή ώστε δεν αφήνει την ιστορία να αναπτυχθεί σε ένα πιο ονειρικό επίπεδο, κρατώντας γερά την ταινία στα χαλινάρια του ρεαλισμού-σε αντίθεση με ότι είχε κάνει λίγα χρόνια νωρίτερα ο Νιλ Τζόρνταν στην δική του εκδοχή του μύθου της κατάρας της Οντίν με πρωταγωνιστές τον Κόλιν Φάρελ και την Αλίσια Μπαχλέντα.

Όμως, ο Κρίστιαν Πέτσλντ με αυτή την ιστορία ενός έρωτα πολύτιμου αλλά και καταδικασμένου κάνει ένα σινεμά πολύ ιδιαίτερης ατμόσφαιρας, βουτηγμένο στο υγρό στοιχεία και με την αύρα μιας κατάρας, από αυτές που ακολουθούν τους ορκισμένους εραστές.

Ghostbusters Legacy

Σκηνοθεσία: Τζέισον Ράιτμαν
Πρωταγωνιστούν: Κάρι Κουν, Φιν Γουλφχάρντ, Μακκένα Γκρέις, Πολ Ραντ, Ανι Ποτς, Σιγκούρνι Γουίβερ, Μπιλ Μάρεϊ, Νταν Ακρόιντ
ΗΠΑ, 2021, 125΄, Feelgood Entertainment

Oταν μια μητέρα και τα δύο παιδιά της φτάνουν σε μια μικρή πόλη, αρχίζουν να ανακαλύπτουν τη σύνδεσή τους με τα αρχαία ξόρκια και τη μυστική κληρονομιά που τους κληροδότησε ο παππούς τους.

Όπως δεν πεθαίνουν τα φαντάσματα, έτσι δεν θα μπαίνει τέλος και στο franchise των ταινιών που σφράγισαν ανεξίτηλα τη δεκαετία του ΄80, μια εποχή όπου οι έφηβοι ανά των πλανήτη λάτρευαν τους Ghotbusters, μιμούνταν τις κινήσεις του «Καράτε Κιντ» και είχαν στο δωμάτιο τους αφίσες με τον Μάικλ Φοξ από το «Επιστροφή στο μέλλον». Άλλα χρόνια και άλλο σινεμά, τουλάχιστον στο είδος των ταινιών που αποσκοπούσαν σε μαζική κατανάλωση. Για αυτό και σήμερα αναρωτιέται κανείς, γιατί μια ακόμα ταινία blockbuster, ακόμα κι αν για εμάς τους παλιότερους ανακαλεί νοσταλγία και μόνο το άκουσμα της χαρακτηριστικής μουσικής της ταινίας και χαμογελάει το χειλάκι μας και μόνο που βλέπει στην νέα ταινία τους τρεις παλαίμαχους Ghostbusters σε μια cameo εμφάνιση.  Η ταινία πασχίζει να συνδεθεί με το ένδοξο παρελθόν της, αλλά δεν τα καταφέρνει ίσως γιατί παίρνει πολύ σοβαρά τον εαυτό της. Και αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι ο σκηνοθέτης Τζέισον Ράιτμαν, είναι γιος του Αΐβαν Ράιτμαν, που είχε κάνει τα πρώτα Blockbusters.

Τα παλιά ghostbusters όμως, έκλειναν και λίγο το μάτι στο ευρύτερο αίσθημα μιας απανταχού ελαφρότητας που είχε η εποχή των 80s, αλλά η νέα γενιά, τα παιδιά και οι έφηβοι στους οποίους απευθύνεται δεν χαρίζονται εύκολα, μεγαλωμένοι από τα μικράτα τους με μια οθόνη διαθέσιμη και πρόσβαση σε κάθε πληροφορία και οπτικοακουστικό θέαμα.
Παρόλο που η ταινία ξεκινάει καλά, με την υπόθεση να επικεντρώνεται σε μια ομάδα παιδιών που δεν γνωρίζουν καλά-καλά τους εξολοθρευτές φαντασμάτων, αλλά χρίζονται γρήγορα διάδοχοι τους και με βαρύ καθήκον να απαλλάξουν μια αμερικάνικη επαρχία από φαντάσματα-ξεχωρίζει ο χαρακτήρας της Φοίβης που είναι πραγματικά καλός, όπως και το παίξιμο της  Μακέννα Γκρέις-δεν καταφέρνει να εξελίξει με ενδιαφέρον την ιστορία. Τελικά είναι το ίδιο το φάντασμα των παλιών Ghostbusters που στοιχειώνει την ταινία.

Προβάλλονται ακόμα οι ταινίες:

The Hand of God

Σκηνοθεσία: Πάολο Σορεντίνο
Πρωταγωνιστούν: Φίλιπο Σκότι, Τόνι Σερβίλο, Τερέζα Σαπονάντζελο
Ιταλία, 2021, 130΄, Odeon

Βρισκόμαστε στη δεκαετία του ‘80 και ο 17χρονος Φαμπιέτο Σκίζα είναι ένας άτακτος Ιταλός έφηβος που ζει μια κεφάτη ζωή με την οικογένεια του που αγαπάει τη ζωή και τα μέλη της απολαμβάνουν να ανακατεύονται ο ένας στις περίπλοκες σχέσεις των άλλων. Έπειτα, έρχονται γεγονότα που αλλάζουν τα πάντα. Το πρώτο είναι η πανηγυρική άφιξη του θρύλου της μπάλας, Ντιέγκο Μαραντόνα στη Νάπολη, κάτι που γεμίζει περηφάνια τον Φαμπιέτο αλλά και όλη την πόλη. Το δεύτερο είναι ένα σοκαριστικό δυστύχημα από το οποίο ο Μαραντόνα, ακούσια, σώζει τον Φαμπιέτ, επηρεάζοντας το μέλλον του. Ο Φαμπιέτο παλεύει με την φύση της μοίρας, την σύγχυση που επιφέρει η απώλεια, και τη μεθυστική ελευθερία του να είσαι ζωντανός.

Κλίφορντ Ο Κόκκινος Σκύλος

Σκηνοθεσία: Γουόλτ Μπέκερ
Καναδάς, ΗΠΑ, 2021, 96΄, Tulip Entertainement

Το γνωστό animated τετράποδο σε live-action περιπέτειες. Η ζωή ενός κοριτσιού που τα βρίσκει σκούρα στο νέο σχολείο καθώς δε γνωρίζει απολύτως κανέναν, αλλάζει προς το καλύτερο όταν βρει να την περιμένει σπίτι ένα αξιολάτρευτο κόκκινο κουτάβι. Η τεράστια αγάπη της για αυτό, όμως, θα δώσει μαγικά στο γλυκό τετράποδο ένα γιγαντιαίο μέγεθος!

Μια μικρή μαθήτρια, η Έμιλυ ξεκινάει στο νέο της σχολείο, ένα ακριβό ιδιωτικό. Όταν η μαμά της αναγκάζεται να αφήσει το σπίτι τους στο Σικάγο για επαγγελματικούς λόγους, η Έμιλυ μένει με τον συμπαθή αλλά ανεύθυνο θείο της, έναν άνεργο γραφίστα που πάντα καταφέρνει να μπλέξει σε απίθανους μπελάδες. Ο μυστηριώδης φιλόζωος θείος δίνει ένα μικρό κουτάβι με κόκκινο τρίχωμα στην Έμιλυ. Όταν η μικρή ρωτάει τον μυστηριώδη κύριο για το πόσο πολύ θα μεγαλώσει το μικρό κουτάβι, εκείνος απαντά με μια λάμψη στο μάτι του, «εξαρτάται από το πόσο θα το αγαπάς»

Σχολιαστε το αρθρο

ΔΗΜΟΦΙΛΗ