Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2021

Άρης Σερβετάλης: Ξέσπασε πόλεμος στους ανθρώπους της Τέχνης – «Κρίμα στη φήμη σου καλό μου χριστιανόπουλο…»

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αίσθηση και ποικίλες αντιδράσεις έχει προκαλέσει στο καλλιτεχνικό στερέωμα η απόφαση του Άρη Σερβετάλη να αποχωρήσει από την παράσταση «Ρινόκερος» έπειτα από την εφαρμογή των νέων μέτρων που δεν επιτρέπουν την είσοδο σε ανεμβολίαστους πολίτες.

Μάλιστα χθες ο Άρης Σερβετάλης έδωσε τη δική του απάντηση στις επικριτές του σχετικά με την απόφαση που πήρε δηλώνοντας «Δεν είμαστε αγέλη» και ζητώντας να αποζημιωθούν οι συντελεστές της παράστασης

Η στάση αυτή του ηθοποιού έχει βρει υποστηρικτές, όπως ο Λάκης Λαζόπουλος, ο Μανούσος Μανουσάκης αλλά και η Πηνελόπη Αναστασοπούλου, αλλά και πολέμιους όπως ο Χάρης Τζωρτζάκης, ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης, ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης κ.α

Τι λένε οι καλλιτέχνες – Ποιοι αποδοκιμάζουν

Χάρης Τζωρτζάκης:  Αναμένουμε δήλωση και για το Άγιον Όρος

Ιδιαίτερα καυστικός και αιχμηρός ήταν ο ηθοποιός Χάρης Τζωρτζάκης σε ανάρτησή του στο twitter γράφοντας: «Αναμένουμε δήλωση του Σερβετάλη που να λέει ότι δεν ξαναπάει στο Άγιο Όρος γιατί δε δέχεται το διαχωρισμό των ανθρώπων σε άντρες και γυναίκες».

Ελένη Γερασιμίδου: Κρίμα στη φήμη σου καλό μου χριστιανόπουλο…

«Άστραψε και βρόντηξε» η ηθοποιός, Ελένη Γερασιμίδου για την απόφαση του Άρη Σερβετάλη σε άρθρο της στην katiousa.gr. Χαρακτηριστικά τόνισε:

«Επί τέλους οι πολίτες ξυπνάνε! Και αντιστέκονται!
Σημασία δεν έχει σε τι αλλά η αντίσταση αυτή καθαυτή.

Κι αν δεν έχει να κάνει με όσα βλάπτουν το σύνολο – π.χ. εργατικοί νόμοι, καταστρατήγηση και των πιο βασικών δικαιωμάτων, περιφρόνηση της ανθρώπινης ζωής, και τόσο πολλά ακόμα- η “ηρωική” απόφαση αντίστασης στα επουσιώδη είναι στάση ζωής γενναία.

Κοιμάσαι για όλα όσα βασανίζουν τον φτωχό κοσμάκη και ξυπνάς για να επαναστατήσεις εναντίον του κοινού συμφέροντος. Του συμφέροντος των πολλών.
Σηκώνεις μπαϊράκι χωρίς συλλογικές διαδικασίες αφήνοντας χωρίς ψωμί ολόκληρη ομάδα βιοπαλαιστών. Κρίμα στη φήμη σου καλό μου χριστιανόπουλο…

Και μη στενοχωρηθείς καθόλου. Όσο είσαι στο στρατόπεδο των “ακίνδυνων” η τύχη θα σου χαμογελά.
Πάντα τέτοια!

Οδυσσέας Ιωάννου: Ο πρώτος, βαθύτερος και επιδραστικότερος διαχωρισμός μεταξύ ανθρώπων στις κοινωνίες είναι η φτώχεια

Ο στιχουργός Οδυσσέας Ιωάννου σχολίασε με τον δικό του τρόπο την συζήτηση που έχει ανοίξει γράφοντας μεταξύ άλλων ότι «ο πρώτος, βαθύτερος και επιδραστικότερος διαχωρισμός μεταξύ ανθρώπων στις κοινωνίες είναι η φτώχεια».

Χαρακτηριστικά ανέφερε:

Ο πρώτος, βαθύτερος και επιδραστικότερος διαχωρισμός μεταξύ ανθρώπων στις κοινωνίες είναι η φτώχεια. Συμμετέχουμε, βιοποριζόμαστε και φτιάχνουμε καριερίτσες αποδεχόμενοι και πριμοδοτώντας εμπράκτως αυτή την ουσιαστική διάκριση. Όταν παίζουμε στο Ηρώδειο ή στην Επίδαυρο με 50 ευρώ εισιτήριο για τις πρώτες σειρές και 15 για τα ορεινά, έχουμε μπροστά στα μάτια μας τον αδυσώπητο διαχωρισμό των εχόντων, των εχόντων λιγότερα και των μη εχόντων, οι οποίοι δεν έχουν την δυνατότητα να μπουν καν στο θέατρο γιατί τα 30 ευρώ του ζευγαριού φτάνουν μόνο για το φαγητό εκείνης της μέρας. Το να κάνουμε αβαβά αυτήν την διάκριση και να σηκώνουμε σημαίες για τις δευτερεύουσες, δηλώνει μάλλον επιλεκτική ευαισθησία και α λα καρτ νοιάξιμο για τον άνθρωπο. Η φτώχεια. Παντού και πάντα μόνο η φτώχεια. (Με εμπεριέχει κάθε μομφή αυτού του κειμένου)

Αντώνης Αντωνίου: Αυτές τις δήθεν εξαιρέσεις ότι “εμείς οι καλλιτέχνες δεν μπορούμε κτλ“, τις θεωρώ πρόφαση, πολυτέλεια και ό,τι χειρότερο μπορώ να πω

Τη διαφωνία του εξέφρασε ανοιχτά και ο ηθοποιός Αντώνης Αντωνίου. Συγκεκριμένα είπε:

«Δεν συμφωνώ καθόλου μαζί του, το θέατρο αυτή τη στιγμή πρέπει να παρέχει και ασφάλεια στους θεατές, πέρα από την ουσιαστική διασκέδαση. Διαφωνεί με τον διαχωρισμό των ανθρώπων, αλλά η επιστήμη δεν διαφωνεί με αυτό. Η επιστήμη λέει “εμβολιαστείτε, προστατευτείτε, προστατεύστε τον διπλανό σας, την οικογένειά σας και τον εαυτό σας”.  Από τη στιγμή που η επιστήμη παγκοσμίως κηρύσσει πανδημία και προτείνει μέτρα προφύλαξης, εμείς που δεν είμαστε επιστήμονες, πρέπει να πειθαρχήσουμε και να το ακολουθήσουμε», επεσήμανε.

«Αυτές τις δήθεν εξαιρέσεις ότι “εμείς οι καλλιτέχνες δεν μπορούμε κτλ“, τις θεωρώ πρόφαση, πολυτέλεια και ό,τι χειρότερο μπορώ να πω», υπογράμμισε. Ερωτηθείς και για το γεγονός ότι περίπου 20 άνθρωποι μένουν χωρίς δουλειά μετά την «αυλαία» που έριξε πρόωρα η παράσταση, ο κ. Αντωνίου είπε ότι «είναι τραγικό να βάζεις σε κίνδυνο τους συνανθρώπους σου, να τους μαζεύεις σε μια κλειστή αίθουσα και να μην τους προστατεύεις. Είναι τραγικό, είναι αντιανθρώπινο, αντιεπιστημονικό και δεν ξέρω ποιοι του είπαν να το κάνει. Ο ίδιος τις επιστημονικές γνώσεις δεν τις έχει, άρα, από κάπου άκουσε συμβουλές. Αυτός που του είπε αυτές τις συμβουλές δεν ξέρουμε τι ποιότητας είναι γιατί δεν ξέρουμε καν ποιος είναι», επεσήμανε.

Αλέξανδρος Μπουρδούμης: Τόσα χρόνια που είμαστε χωρίς συλλογικές συμβάσεις εργασίας δεν βλέπω να έχεις την ίδια ευαισθησία

«Δικαίωμά σου να εμβολιαστείς ή να μην εμβολιαστείς. Δε θες να παίζεις μόνο για εμβολιασμένους, και αυτό είναι δικαίωμά σου. Έχεις ενημερώσει την παραγωγή σχετικά και εκείνη πετάει τη μπάλα στην εξέδρα προφανώς για να μην χάσει τον πρωταγωνιστή της και δεν φροντίζει να έχει αντικαταστάτη – πως να αντικαταστήσεις τον Άρη Σερβετάλη στο ελληνικό θέατρο και να έχεις την ανταποδοτικότητα στο ταμείο (ας μη γελιόμαστε), δικαίωμά της.

Τόσα χρόνια που είμαστε χωρίς συλλογικές συμβάσεις εργασίας δεν κατεβάζεις παραστάσεις όμως, δεν βλέπω να έχεις την ίδια ευαισθησία, ίσως γιατί ο πνευματικός σου δε σου έδωσε το δικαίωμα να το κάνεις. Οι συνάδερφοί σου, οι εργαζόμενοι στο θέατρο μένουν στην ανεργία. Είχαν δικαίωμα να ξέρουν τις προθέσεις σου; Τους είχες ενημερώσει σχετικά; Το καλοκαίρι έπαιζες ανεμβολίαστος πάλι και από τύχη ή θέλημα του Θεού δεν σταμάτησαν οι παραστάσεις.

Τελικά, με κάθε σεβασμό στο πρόσωπο και την καλλιτεχνική σου αξία πολλά δικαιώματα μαζεύτηκαν αγαπημένε Άρη Σερβετάλη και ίσως το δικαίωμα της εργασίας να είναι το πιο ιερό».

Βλαδίμηρος Κυριακίδης: Η αποχώρησή του είναι απαράδεκτη

«Δεν μπορείς να παρατάς μια παράσταση και να αφήνεις ηθοποιούς χωρίς δουλειά. Θεωρώ ότι η αποχώρησή του είναι απαράδεκτη. Ζούμε επικίνδυνους καιρούς συν ότι ζούμε οικονομικά δύσκολους καιρούς. Δεν μπορείς να παρατάς μια παράσταση, κάποιους ηθοποιούς να τους αφήνεις χωρίς δουλειά και ένα εργοδότη που θα πληρώσει γιατί όπως ξέρετε πολύ καλά, υπάρχουν τα τριμηνιαία και τα εξαμηνιαία συμβόλαια και χωρίς έσοδα ένας εργοδότης θα συνεχίσει να πληρώνει κάποιους ηθοποιούς», είπε αρχικά ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης.

«Κι όλα αυτά γιατί απλά δεν θέλεις να εμβολιαστείς. Για μένα είναι απαράδεκτη η συμπεριφορά και εντελώς αντιεπαγγελματική. Όταν ηγείσαι ενός θιάσου πρέπει να ηγείσαι πραγματικά κι όχι να φέρεσαι εγωιστικά και να κάνεις μόνο αυτό που περνάει μέσα από το κεφάλι σου ή μέσα από αυτό που θέλεις εσύ να κάνεις.

«Αλλιώς θα κλείναμε όλοι τα θέατρά μας, σε μια μέρα αδιαθεσίας θα λέγαμε “δεν είμαι καλά, να φύγει το κοινό, φύγετε οι ηθοποιοί, δεν μου αρέσει αυτό που κάνω, το σταματάω” ή οτιδήποτε. Το θεωρώ τελείως απαράδεκτο και σας ομολογώ ότι εγώ θα κάνω και το τρίτο εμβόλιο και περιμένω να το κάνω και αν βγει και τέταρτο θα κάνω και το τέταρτο.

Χθες μάλιστα σάλο προκάλεσε και η ανάρτηση της ηθοποιού Φαίης Κοκκινοπούλου η οποία δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «ο καλοπληρωμένος και ανεμβολίαστος Σερβετάλης αφήνει άνεργους τους συναδέλφους του».

Ποιοι επικροτούν την απόφαση του Άρη Σερβετάλη

Πηνελόπη Αναστασοπούλου: Χρειάζονται επαναστάτες στη γενιά μας

«Μπράβο στον Άρη Σερβετάλη. Χρειάζονται άνθρωποι επαναστάτες στη γενιά μας. Είναι πάρα πολύ άδικο να γίνεται κοινωνικός διαχωρισμός», ανέφερε η Πηνελόπη Αναστασοπούλου.

Η ηθοποιός πρόσθεσε στη συνέχεια: «Δεν ξέρω τι θα έκανα αν ήμουν στη θέση των ειδικών, παρ’ όλα αυτά ένας καλλιτέχνης οφείλει να υπερασπίζεται το κοινό του».

Λάκης Λαζόπουλος: Κι εγώ δε μπορώ να παίζω μόνο για εμβολιασμένους θεατές

Ο Λάκης Λαζόπουλος όταν ρωτήθηκε για την απόφαση αυτή του Αρη Σερβετάλη, τάχθηκε στο πλευρό του, λέγοντας ότι ούτε και ο ίδιος θα μπορούσε να παίζει μόνο για εμβολιασμένους.

«Αγαπώ πάρα πολύ και εκτιμώ τον Άρη Σερβετάλη και ξέρουμε όλοι ότι κάνει μια επιτυχία. Το λέω γιατί είναι βασικό στην απόφασή του αυτή. Εγώ έχω κάνει αυτή τη δήλωση πολύ νωρίτερα. Κι εγώ δε μπορώ να παίζω μόνο για εμβολιασμένους θεατές. Μπορεί να το σεβαστώ αυτό το μέτρο, δηλαδή είμαι υπέρ αυτού του μέτρου, με την έννοια ότι όταν μπαίνουν στο λεωφορείο στην εκκλησία, στο κρεοπωλείο μπαίνουμε εμβολιασμένοι-ανεμβολίαστοι μαζί, γιατί να μη συμβεί αυτό και στο θέατρο; Αυτά τα μέτρα που δεν είναι ακριβώς μέτρα δημιουργούν σύγχυση. Αν το μέτρο είναι κάθετο… αν υπάρχουν κάμπυλες κάποιος θα κρυφτεί στις καμπύλες», είπε χαρακτηριστικά ο Λάκης Λαζόπουλος.

Σχολιαστε το αρθρο

ΔΗΜΟΦΙΛΗ