Σάββατο 27 Νοεμβρίου 2021

ΓΣΕΕ- Τεχνικοί: Δεν είμαστε «Αναλώσιμοι» – Καταγγελίες για τα ατυχήματα στα γυρίσματα

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Να διερευνηθεί η υπόθεση των ατυχημάτων στα γυρίσματα της ταινίας «Αναλώσιμοι 4» στη Θεσσαλονίκη, ζητά η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ) και η Ένωση Τεχνικών Ελληνικού Κινηματογράφου & Τηλεόρασης –  Οπτικοακουστικός Τομέας (E.T.E.K.T.-O.T.), καταγγέλοντας τις συνθήκες εργασίας.

Από το 2017, οπότε θεσπίστηκε το «cash rebate», η Ελλάδα έχει προσελκύσει δεκάδες ξένες παραγωγές, οι οποίες γυρίζονται στη χώρα μας εκμεταλλευόμενες το χρηματοδοτικό αυτό εργαλείο. Οι εργαζόμενοι καταγγέλουν πως από την πρώτη στιγμή έχουν ζητήσει αυστηρό εργασιακό πλαίσιο και τήρηση όλων των κανόνων υγείας και ασφάλειας από την μεριά των εταιρειών παραγωγής.

Με επιστολή τους προς τον υπουργό Εργασίας, Κωνσταντίνο Χατζηδάκη, τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη, τον υφυπουργό Σύγχρονου Πολιτισμού, Νικόλαο Γιατρομανωλάκη και τον Γενικό Επιθεωρητή ΣΕΠΕ, Χαράλαμπο Βούρτση, ζητούν από την Επιθεώρηση Εργασίας να συστηματοποιήσει τους ελέγχους στα σημεία γυρισμάτων, ώστε να διερευνήσει την ασφάλεια των χώρων εργασίας και την επάρκεια των μέσων προστασίας, να διερευνήσει πιθανές ευθύνες της εταιρείας παραγωγής.

Η επιστολή της ΓΣΕΕ

«Μετά τα δημοσιεύματα και τις πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας για εργατικά ατυχήματα κατά τη διάρκεια γυρισμάτων της ταινίας «Αναλώσιμοι» στη Θεσσαλονίκη, η ΓΣΕΕ ζητά την άμεση και ουσιαστική διερεύνηση της υπόθεσης και εφόσον επιβεβαιωθούν από τις αρχές, την απόδοση ευθυνών όπου υπάρχουν. Είναι ευθύνη των αρμοδίων αρχών να διαπιστώσουν εάν οι πληροφορίες για τραυματισμούς ισχύουν, ή εάν η επίσημη διάψευση των δημοσιογραφικών πληροφοριών από την εταιρεία παραγωγής, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Για τη Συνομοσπονδία, η ασφάλεια των εργαζομένων ανεξαρτήτως ιθαγένειας και χώρου εργασίας, είναι αδιαπραγμάτευτη. Οι εργαζόμενες και οι εργαζόμενοι που απασχολούνται επί Ελληνικού εδάφους απαιτείται να απολαμβάνουν πλήρους προστασίας και δικαιωμάτων. Κανένας και καμία δεν είναι…«ΑΝΑΛΩΣΙΜΟΙ».

Οι εργοδότες είναι υποχρεωμένοι να λαμβάνουν όλες τα απαιτούμενα μέτρα για την ασφάλειά τους».

Η επιστολή της E.T.E.K.T.-O.T.

Επιστολή απέστειλε και η Ένωση Τεχνικών Ελληνικού Κινηματογράφου & Τηλεόρασης –  Οπτικοακουστικός Τομέας (E.T.E.K.T.-O.T.) καταγγέλοντας τις συνθήκες εργασίας των συνεργείων.

«Δημοσιεύματα κάνουν λόγo για σοβαρό ατύχημα στα γυρίσματα της Millenium και Nu Boyana Studios για την ταινία «Αναλώσιμοι 4». Δημοσιογραφικές πληροφορίες, μας μιλούν για υπαρκτά ατυχήματα. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΕΚΟΜΕ πριν ακόμα μιλήσει η παραγωγός εταιρεία βγαίνει και διαψεύδει. Οφείλουν οι αρμόδιοι να δώσουν κάποιες απαντήσεις;

Είναι ο κύριος Κουάνης εκπρόσωπος τύπου της Millennium Films, των Nu Boyana Studios; Υπάρχει υπεύθυνος ασφαλείας, όπως ορίζει η Ελληνική νομοθεσία, στο γύρισμα και στην προετοιμασία των γυρισμάτων; Υπάρχει ελληνικό γραφείο παραγωγής που κάνει το service της παραγωγής; Εργάζεται το συνεργείο σύμφωνα με το ωράριο της Ελληνικής εργατικής νομοθεσίας και αν όχι, πόσες ώρες την ημέρα διαρκούν τα γυρίσματα και η προετοιμασία τους και βάσει ποιου νόμου;

Είναι ασφαλισμένο το συνεργείο στην Ελλάδα, βάσει της Ελληνικής νομοθεσίας και Ευρωπαϊκής Οδηγίας; Οι τεχνικοί από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες που εργάζονται στο κινηματογραφικό συνεργείο (δεν δουλεύει ούτε ένας Έλληνας τεχνικός στην συγκεκριμένη παραγωγή) είναι επαγγελματίες; Για ποιο λόγο η Millennium Films και η Nu Boyana Studios πραγματοποιούν τα γυρίσματα στην Θεσσαλονίκη και όχι στην Βουλγαρία; Μήπως, γιατί στην Ελλάδα δίνουμε επιστροφή φόρου 40% στα αλλοδαπά τιμολόγια; (δεν εργάζεται ελληνικό συνεργείο, τα γυρίσματα γίνονται σε κατασκευασμένο χώρο εν είδη πλατό).

Πόσο είναι το ύψος του προϋπολογισμού που έχουν καταθέσει στον ΕΚΟΜΕ για να πάρουν cash rebate από τους Έλληνες φορολογούμενους πολίτες; Οι επενδύσεις που οραματίζεται το ΕΚΟΜΕ κι ο κύριος Πιερρακάκης δεν συμπεριλαμβάνουν Έλληνες εργαζόμενους τεχνικούς; Βοηθώντας παραγωγές που έχουν πρακτικές και κανόνες εργασίας πέρα και έξω από τα διεθνή πρότυπα του τρόπου εργασίας των κινηματογραφικών συνεργείων σίγουρα θα
μετράμε ατυχήματα».

Σχολιαστε το αρθρο

ΔΗΜΟΦΙΛΗ