Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2022

Το κατά Κεραμέως ανάγνωσμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ενδεικτικός της επαφής που έχει με την κοινωνία το καθεστώς Μαξίμου είναι ο τρόπος με τον οποίον ερμηνεύει η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν σήμερα για την εισαγωγή των υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Κατά σύμπτωση (;) την ημέρα ανακοίνωσης των βάσεων εισαγωγής, ο πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, έφυγε για τις ΗΠΑ για να εγκαταστήσει την κόρη του, για την οποία ο μπαμπάς-πρωθυπουργός επέλεξε να κάνει εκεί τις σπουδές της. Προφανώς και δεν υπάρχει κάτι το μεμπτό σε αυτή την επιλογή, αλλά είναι ενδιαφέρον ότι την ίδια ώρα 40.000 παιδιά, τελείωσαν το Λύκειο, έδωσαν εξετάσεις, αλλά είδαν κλειστές τις πόρτες των ιδρυμάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, εξαιτίας της «μεταρρύθμισης» που προώθησε η κυρία Κεραμέως εν μέσω πανδημίας, με τα σχολεία κλειστά… Προφανώς αυτά τα 40.000 παιδιά δεν έχουν τη δυνατότητα να σπουδάσουν σε κάποιο πανεπιστήμιο των ΗΠΑ…

Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εισαγωγής στα ΑΕΙ, η κυρία Κεραμέως εμφανίστηκε στη δημόσια τηλεόραση για να υποστηρίξει ότι η μεταρρύθμισή της προσφέρει οφέλη σε όλους και κυρίως στους υποψηφίους και τις οικογένειές τους!

«Οι νέοι μας δεν εγκλωβίζονται πλέον στα πανεπιστήμια. Οι σπουδές τους έχουν πλέον αντίκρισμα», είπε η κυρία Κεραμέως! Δηλαδή για την υπουργό Παιδείας, είναι εγκλωβισμός η εισαγωγή σε ένα ΑΕΙ…

«Οι νέοι μας έχουν διέξοδο και προοπτική. Οι σπουδές τους θα τους δώσουν αυτά που θέλουν και θα τους βοηθήσουν να αποκατασταθούν επαγγελματικά», πρόσθεσε η κυρία Κεραμέως! Μάλλον δεν έχει υπόψη της τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των ανέργων, από τα οποία θα μπορούσε (αν την ενδιέφερε, βεβαίως) να δει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας είναι μεταξύ των νέων, οι οποίοι δεν έχουν αποκτήσει επαγγελματικές δεξιότητες… Κι αν ένας νέος δεν σπουδάσει, δεν κατακτήσει κάποια δεξιότητα, τότε καταλήγει ανειδίκευτος εργάτης, υποαμοιβόμενος και όμηρος εταιρειών που απασχολούν παιδιά με τετράωρα, για 400 Ευρώ…

«Όφελος υπάρχει και για τα πανεπιστήμια που βλέπουν να αναβαθμίζεται το κύρος των σπουδών τους», είπε η κυρία Κεραμέως. Αναφέρεται στα πανεπιστήμια με τις τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές, προσωπικό, κλπ. Ή δεν έχει καλή ενημέρωση για την κατάσταση των πανεπιστημίων, ή εάν έχει και τα θεωρεί αξιοπρεπή, γιατί δεν έπεισε τον πρωθυπουργό να αφήσει τα παιδιά του να σπουδάσουν εδώ;

Η υπουργός Παιδείας τόνισε ακόμη πως για πρώτη φορά τα Δημόσια ΙΕΚ μπήκαν στον ακαδημαϊκό χάρτη με τη δυνατότητα που δόθηκε στους υποψηφίους να υποβάλουν παράλληλο μηχανογραφικό. «Είχαμε τριπλάσιες αιτήσεις από τις προσφερόμενες θέσεις» σημείωσε. Σωστά! Τα Δημόσια ΙΕΚ είναι μια λύση και μάλιστα θα μπορούσε να είναι και αξιοπρεπής, αν υπήρχαν υποδομές για να λειτουργήσουν σωστά. Έχει κάποια σχετική ενημέρωση η κυρία Κεραμέως; Ή μήπως αφήνει τα ΔΙΕΚ σε αυτή την κατάσταση για να πριμοδοτήσει τα Ιδιωτικά ΙΕΚ;

«Είναι ένα σύστημα που κοίταξε τους νέους στα μάτια προσφέροντάς τους εναλλακτικές. Υπάρχει μια Ελλάδα του πριν και μια Ελλάδα του μετά. Οι φοιτητές μας πληρούν πια τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις. Δεν κοροϊδεύουμε πλέον τα παιδιά μας. Φροντίζουμε ώστε να έχουν επιλογές», υποστήριξε η κυρία Κεραμέως! Και πρόσθεσε ότι «το μόνο εύκολο για μας θα ήταν να πούμε όλοι ελεύθερα στα πανεπιστήμια. Εμείς δεν το κάνουμε αυτό». Προφανώς και δεν πρόκειται να υποστηρίξει μια τέτοια προοπτική για ανοιχτά πανεπιστήμια. Δεν εκπλήσσει κανέναν. Διότι με ανοιχτά δημόσια πανεπιστήμια, ελάχιστοι θα επέλεγαν τα πανάκριβα και αμφίβολης ποιότητας κολέγια και ιδιωτικά πανεπιστήμια… Ή μήπως δεν υπάρχουν de facto τα ιδιωτικά πανεπιστήμια; «Δεν κοροϊδεύουμε πλέον τα παιδιά μας», λέει η κυρία Κεραμέως. Αλλά κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας… 

Σχολιαστε το αρθρο

ΔΗΜΟΦΙΛΗ