Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2022

«Μάθε παιδί μου γράμματα», με την ευγενική χορηγία του …

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η συζήτηση στη Βουλή για το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο επικεντρώνεται στην εγκληματική πολιτική της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα ΑΕΙ, αλλά υπάρχουν και άλλα άρθρα στα οποία κρύβονται επιμελώς οι προθέσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη και της κυρίας Κεραμέως για το αύριο της Παιδείας.

Για παράδειγμα, το άρθρο 99 αναφέρεται στην χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που πέρα από την τακτική κρατική χρηματοδότηση μπορούν να παίρνουν επίσης πόρους «από δωρεές, κληρονομιές, κληροδοσίες και άλλες παροχές τρίτων, καθώς και επιχορηγήσεις από άλλες πηγές, όπως από την πραγματοποίηση εκδηλώσεων».

Δημοτικά και Γυμνάσια «ΣΔΙΤ»…

Κι εδώ κάπου κρύβεται … «ο διάβολος». Τι ακριβώς εννοεί η κυρία Κεραμέως με τις «παροχές τρίτων καθώς και εποχορηγήσεις από άλλες πηγές»; Μπορούμε βάσιμα να υποθέσουμε ότι αυτή η πρόβλεψη ανοίγει την πόρτα για δωρεές από τον ιδιωτικό τομέα! Με άλλα λόγια, ανοίγει η πόρτα για σχολεία που θα έχουν «χορηγούς», οι οποίοι βεβαίως θα επιβάλλουν του όρους τους για να ρίξουν χρήματα. Εκτός κι αν θέλουν να πιστεύουμε ότι μία ιδιωτική επιχείρηση θα βάλει χρήματα σε δημόσιο σχολείο για την … ψυχή της μάνας του επιχειρηματία! Και ποια είναι τα κριτήρια για να δεχτεί μια σχολική μονάδα κάποια χορηγία; Έχει ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι στα σχολεία πηγαίνουν παιδιά, τα οποία πρέπει η πολιτεία να προστατέψει από τον βομβαρδισμό των διαφημιστικών μηνυμάτων; Ή μήπως αυτά είναι ψιλά γράμματα για το επιτελικό κράτος του Μητσοτάκη;

Το παραμύθι και ο λύκος

Αλλά ακόμα κι αν πιστέψουμε σε αυτό το ωραίο παραμύθι, μήπως έτσι ανοίγει ο δρόμος για δημόσια σχολεία που θα κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες; Διότι αν κάποια σχολική μονάδα εξασφαλίζει «χορηγούς», είναι προφανές ότι θα μπορεί να κινείται πιο άνετα από εκείνη που θα περιορίζεται στα βασικά της κρατικής χρηματοδότησης.

Κι έτσι ερχόμαστε στον … λύκο: όταν γίνει αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ποιο από τα σχολεία στα οποία προαναφερόμαστε θα έχει προβάδισμα; προφανώς αυτό που θα έχει «χορηγό». Το άλλο, λοιπόν, μπορεί να οδηγηθεί στο λουκέτο! Κανόνες της αγοράς. Έτσι απλά. Ο … λύκος θα κάνει τη δουλειά του…

Σαρακιώτης: «Πώς είναι δυνατόν ένα σχολείο να κρίνεται ότι δεν επιτελεί το έργο του επειδή δε φέρνει… κέρδη;»

«Δεν έχει φέρει ούτε ένα νομοσχέδιο το Υπουργείο Παιδείας, ούτε μια τροπολογία τα δύο αυτά χρόνια που να μην προωθεί, άλλες φορές εντέχνως και άλλες φορές εξόφθαλμα και προκλητικά ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα στη βάση των πελατειακών σχέσεων που έχει δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια. Και για μια ακόμη φορά ξεπερνάτε το χειρότερο εαυτό σας, λειτουργώντας με όρους “οικονομίας της αγοράς” και μάλιστα στη χείριστη έκφανσή της, επί του ευαίσθητου χώρου της Παιδείας», κατήγγειλε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Ιωάννης Σαρακιώτης, μιλώντας στη Βουλή.

Αναφερόμενος μάλιστα στο θέμα των «χορηγών», ο Ι. Σαρακιώτης πρόσθεσε: «Με ποια δημοκρατική λογική μπορεί μια σχολική μονάδα να λειτουργεί αυτόνομα και να συνδέει την ύπαρξή της με την εξεύρεση πόρων; Πώς είναι δυνατόν ένα σχολείο να κρίνεται ότι δεν επιτελεί το έργο του επειδή δε φέρνει… κέρδη;»

Διαβάστε επίσης : 

Επιστολή προς Κεραμέως: «το όνειρό μου ήταν…»

Σχολιαστε το αρθρο

ΔΗΜΟΦΙΛΗ