Τρίτη 2 Αυγούστου 2022

Αντιπαράθεση στη Βουλή για δύο τροπολογίες που αφορούν σε θέματα εμβολιασμού και τη διαφήμιση στα ΜΜΕ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Έντονες αντιδράσεις της αντιπολίτευσης για τις δύο υπουργικές τροπολογίες που κατέθεσαν ο υπουργός Υγείας, Βασίλης Κικίλιας σχετικά με ρυθμίσεις που αφορούν θέματα εμβολιασμού και της τροπολογίας που κατέθεσε ο υφυπουργός στον πρωθυπουργό, Στέλιος Πέτσας με ρυθμίσεις που αφορούν την διαφήμιση στα ΜΜΕ.

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης διαμαρτύρονται ότι οι υπουργοί κατέθεσαν τις δύο τροπολογίες μισή ώρα πριν την ολοκλήρωση της συζήτησης στην Ολομέλεια και δεν προλαβαίνουν να τις μελετήσουν προκειμένου να τοποθετηθούν. Ζήτησαν να αναβληθεί η συζήτησή τους και αυτή να διεξαχθεί αύριο λίγο πριν την ονομαστική ψηφοφορία που έχει καταθέσει η αντιπολίτευση.

Η κυβέρνηση προτείνει να διακοπεί η συνεδρίαση σήμερα για μια ώρα ώστε τα τα κόμματα να έχουν χρόνο να μελετήσουν τις δύο τροπολογίες και μετά να ολοκληρωθεί η συζήτηση καθώς το νομοσχέδιο έχει εισαχθεί με την διαδικασία του κατεπείγοντος και σύμφωνα με τον ΚτΒ η συζήτηση οφείλει να ολοκληρωθεί σε μια συνεδρίαση που αυτή θα διαρκεί έως 9 ώρες.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Πάνος Σκουρλέτης απέρριψε τον τυπικό λόγο του γράμματος του ΚτΒ σημειώνοντας πως η συζήτηση έχει ήδη ξεπεράσει τις 9 ώρες και ανέφερε ότι εάν δεν υπάρξει αυτή η αναβολή το κόμμα του δεν θα ψηφίσει τις δύο αυτές τροπολογίες.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΙΝΑΛ, Βασίλης Κεγκέρογλου ανέφερε πως εάν δεν ικανοποιηθεί το αίτημα για να γίνει αύριο η συζήτηση των δύο τροπολογιών θα αποχωρήσει από την ψηφοφορία τους.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος ανακοίνωσε ότι η κατάθεση της τροπολογίας για τα εμβόλια την τελευταία στιγμή έγινε επίτηδες από την κυβέρνηση και ότι στις διατάξεις δεν είναι μόνο ρυθμίσεις που αφορούν την εμβολιαστική διαχείριση αλλά και άλλες που δεν μπορούν μέσα λίγο χρόνο να σταθμιστούν. Γι’ αυτό το ΚΚΕ θα απέχει από την ψηφοφορία για τα άρθρα αυτά.

Την αποχώρηση της Ελληνικής Λύσης ανακοίνωσε και η Μαρία Αθανασίου υποστηρίζοντας ότι δικαιώνονται οι ενστάσεις του κόμματος της για αυτήν την διαδικασία της ψήφισης του νομοσχεδίου.

Τη διαφωνία της με την διαδικασία κατάθεσης των δύο τροπολογιών εξέφρασε και η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΜέΡΑ25, Μαρία Μπακαδήμα.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ , Χρήστος Μπουκώρος αντέτεινε ότι μπορεί να γίνει μια διακοπή προκειμένου τα κόμματα να ενημερωθούν για την τροπολογία που αφορά τον εμβολιασμό ενώ για την τροπολογία που αφορά την διαφήμιση είναι διατάξεις που ίσχυσαν και στην πρώτη φάση της πανδημίας αλλά και διατάξεις που πρέπει να θεσπιστούν τώρα πριν την λήξη του έτους καθώς αφορούν και φορολογικά μέτρα. Είναι λάθος μήνυμα οι αποχωρήσεις είπε στην τροπολογία για τον εμβολιασμό και αυτές προέκυψαν από το γεγονός των ημερομηνιών που καθορίστηκαν για τον εμβολιασμό κατά του Covid-19 Συμφώνησε ότι όλοι και εμείς θα θέλαμε περισσότερο χρόνο για μελέτη των τροπολογιών, αλλά σε έκτακτες συνθήκες υπάρχουν και έκτακτες ανάγκες νομοθέτησης.

Τροποποίηση και συμπλήρωση διατάξεων για τη διαφήμιση στα ΜΜΕ

Στο περιεχόμενο της τροπολογίας που τροποποιεί και συμπληρώνει διατάξεις για τη διαφήμιση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης αναφέρθηκε νωρίτερα ο υφυπουργός στον πρωθυπουργό Στέλιος Πέτσας.

Όπως είπε, η τροπολογία που έχει τεθεί σε διαβούλευση από τις 3/12, κρίθηκε σκόπιμο να εισαχθεί και να ψηφιστεί πριν το τέλος του έτους, γιατί είχε καλλιεργηθεί η προσδοκία στην αγορά ότι θα γινόταν αναμόρφωση των εκπτώσεων από το 4% στο 9,9% και έπρεπε από το υπουργείο Οικονομικών να γίνουν κάποιες νομοτεχνικές βελτιώσεις, σε σχέση με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας και τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.

Όπως είπε ο κ. Πέτσας:

-Η τροπολογία αυτή αναμορφώνει το νομικό πλαίσιο της διαφήμισης στα ΜΜΕ, αποσαφηνίζει τις συναλλακτικές σχέσεις μεταξύ διαφημιζομένων και ΜΜΕ, καθώς και διαφημιστικών επιχειρήσεων οι οποίες συναλλάσσονται με τα μέσα για λογαριασμό των διαφημιζομένων, κατόπιν έγγραφης εντολής των πελατών τους και καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία για λόγους ασφάλειας δικαίου.

Η έκπτωση η οποία υπήρχε ως ανώτατο ποσοστό 4% αναμορφώνεται πλέον σε 9,9% για να προσαρμοστεί με την αγορά και εφαρμόζεται για όλη τη διαφημιστική δαπάνη του 2020.

εξορθολογίζεται η επιβολή κυρώσεων για τις παραβάσεις των διατάξεων της διάταξης και με δεδομένο ότι αυτές αποτελούν φορολογικές παραβάσεις εντάσσονται στο σχετικό φορολογικό νομικό πλαίσιο του 4174/2013, δηλαδή του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας και σχετικά καταργούνται παρωχημένες διοικητικές κυρώσεις. Αντίστοιχα προστίθεται άρθρο στο νόμο 4172/2013 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος που αφορά στους όρους και στη διαδικασία έκπτωσης δαπανών διαφήμισης.

-Εισάγονται για πρώτη φορά στη νομοθεσία ειδικές προβλέψεις για την ορθή λειτουργία του ανταγωνισμού και την αποτροπή στρεβλώσεων στο συγκεκριμένο τομέα δραστηριότητας και τίθενται συγκεκριμένοι εύλογοι περιορισμοί.

Ο υπουργός ευχαρίστησε τα κόμματα για τα άλλα άρθρα που έχουν περιληφθεί στο νομοσχέδιο, ιδίως αυτού για την παράταση κατά ένα χρόνο των καταχωρήσεων τον περιφερειακό και τοπικό Τύπο, και την έκπτωση 50% των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών προς την DIGEA, γιατί, όπως είπε, διαπίστωσε από τη συζήτηση που προηγήθηκε ότι έτυχαν ευρείας αποδοχής.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχολιαστε το αρθρο

ΔΗΜΟΦΙΛΗ