Κυριακή 25 Ιουλίου 2021
MENU

ΕΕ : Τέλος από το 2035 τα  βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ

Στόχος είναι η θέσπιση νομικά δεσμευτικών στόχων για τη μείωση των εκπομπών της ΕΕ κατά 55% μέχρι το 2030, με βάση τα επίπεδα του 1990, και την εξάλειψή τους μέχρι το 2050.

Το σχέδιό της για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής παρουσίασε σήμερα η Ευρωπαική Επιτροπή, ανακοινώνοντας ότι από το 2035 καταργούνται τα οχήματα που κινούνται με βενζίνη ή πετρέλαιο.

Από το 2030, μάλιστα οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές  διοξειδίου του άνθρακα   κατά 55%

Η ΕΕ στοχεύει να τερματιστούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050. Αυτός ο στόχος πρέπει να επιτευχθεί με μια ολοκληρωμένη νομοθετική δέσμη. Αυτό σημαίνει σημαντικές αλλαγές για την αυτοκινητοβιομηχανία τα επόμενα χρόνια.

Αυστηρότεροι κανονισμοί για τη ναυτιλία και την αεροπορία

Η εναέρια κυκλοφορία και η ναυτιλία αντιμετωπίζουν επίσης αυστηρότερους κανονισμούς για την προστασία του κλίματος. Η Επιτροπή της ΕΕ πρότεινε να μπουν όρια στις εκπομπές  CO 2 στα εμπορικά αεροσκάφη  , καταργώντας τα δικαιώματα ελεύθερης ρύπανσης με την πάροδο του χρόνου.  Για πρώτη φορά, επίσης ,θα μπουν όρια και στη  ναυτιλία

Επιπλέον, η Επιτροπή στοχεύει να θεσπίσει φόρο εισαγωγής για προϊόντα που βλάπτουν το κλίμα από τρίτες χώρες από το 2026. Από το 2023 και μετά, αρχικά σχεδιάζεται μια μεταβατική φάση έτσι ώστε οι εταιρείες να μπορούν να προσαρμοστούν στην αλλαγή.  Στη συνέχεια, οι εισαγωγείς χάλυβα, αλουμινίου, τσιμέντου και λιπασμάτων θα πρέπει να έχουν  πιστοποιητικά CO 2 σύμφωνα με τη ζημιογόνο για το κλίμα φύση των εισαγωγών τους.

Δέσμη προτάσεων ώστε να μειωθούν κατά 55% οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2030 ενέκρινε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η Ευρωπαϊκή Ενωση πρέπει να αυξήσει το ποσοστό της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές που χρησιμοποιεί και να περιορίσει την κατανάλωση ενέργειας μέχρι το 2030. Η Κομισιόν προτείνει αναθεώρηση των κανόνων που διέπουν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, που καθορίζουν με ποια ταχύτητα η Ενωση θα πρέπει να αυξάνει την χρήση των πηγών , όπως ο άνεμος, η ηλιακή ενέργεια και η βιομάζα.

Στόχος είναι η θέσπιση νομικά δεσμευτικών στόχων για τη μείωση των εκπομπών της ΕΕ κατά 55% μέχρι το 2030, με βάση τα επίπεδα του 1990, και την εξάλειψή τους μέχρι το 2050.

Για την εκπλήρωση του μακροπρόθεσμου στόχου του 2050, η Κομισιόν θέτει έναν περισσότερο φιλόδοξο ενδιάμεσο στόχο για την ΕΕ ώστε να αυξήσει το μερίδιο της ανανεώσιμης ενέργειας στο 40% της τελικής κατανάλωσης του 2030, από 20% το 2019.

Αυτό αντικαθιστά προηγούμενο στόχο για 32% μερίδιο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας μέχρι το 2030, προς εκπλήρωση του οποίου ήδη οδεύει η Ενωση, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Κομισιόν.

Οι Βρυξέλλες προτείνουν τη μείωση στο μηδέν των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από νέα οχήματα στην ΕΕ από το 2035, το οποίο ουσιαστικά θα οδηγήσει στην διακοπή των πωλήσεων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων από αυτή την χρονολογία, προς όφελος των 100% ηλεκτρικών κινητήρων.

Το μέτρο αναμένεται να συμβάλει στην επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ αλλά «θα ωφελήσει επίσης τους πολίτες με τη μείωση του ενεργειακού κόστους και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα», ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε ανακοίνωση.

Η αυτοκινητοβιομηχανία ανησυχεί, ωστόσο, για έλλειψη σημείων φόρτισης και για έναν βιομηχανικό μετασχηματισμό που θα μπορούσε να προκαλέσει αιμορραγία στις θέσεις εργασίας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Βαρύ λογαριασμό καλείται να πληρώσει η Γερμανία για τη «βιβλική καταστροφή»

Ιστορικής κλίμακας καταστροφές στην Δυτική Γερμανία 1,3 δις ευρώ θα κοστίσει στην Γερμανία, με ένα πρώτο υπολογισμό, η βιβλική καταστροφή...

Δεν πείθουν οι εξηγήσεις της ΕΡΤ

Χθες το βράδυ ο προϊστάμενος του αθλητικού τμήματος της ΕΡΤ έδωσε εξηγήσεις για τη μη ζωντανή μετάδοση της προσπάθειας...

Αλ. Τσίπρας: Ως κυβέρνηση θα καταργήσουμε την ελάχιστη βάση εισαγωγής

Στην κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής αλλά και την δυνατότητα να καταθέσουν μηχανογραφικό δελτίο με τους φετινούς βαθμούς όσοι...