Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2021

Black Friday: Περιμένουν τζίρο σχεδόν αντίστοιχο με το 2019

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Στα επίπεδα του 80-85% του τζίρου του 2019 εκτιμά η αγορά ότι θα κυμανθούν φέτος οι εισπράξεις λόγω της Black Friday.

Συγκεκριμένα, η εκτίμηση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς από έρευνα για το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής δείχνει ότι ο εβδομαδιαίος εκπτωτικός τζίρος της Black Friday για το 2021 κυμαίνεται στο 80-85% του τζίρου του 2019. Η εκτίμηση αυτή προκύπτει από το ενδιαφέρον περίπου 3 εκατομμυρίων καταναλωτών, με επιλογή αγοράς 4 ειδών (κατά μέσον όρο) και αύξηση ατομικής δαπάνης στα 160 ευρώ.

Ενόψει της Black Friday, την Παρασκευή 26 Νοεμβρίου και της Cyber Monday, την Δευτέρα 29 Νοεμβρίου, έχουν ήδη ξεκινήσει οι προσφορές τόσο σε φυσικά, όσο και στα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Ως προς την συμπεριφορά των καταναλωτών, η έρευνα έδειξε ότι οι νέοι σε ηλικία καταναλωτές προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές, καθώς είναι περισσότερο εξοικειωμένοι με τις διαδικτυακές πληρωμές.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τηλεφωνική έρευνα στην Αττική, από το τμήμα Μελετών του ΕΒΕΠ για το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής, φαίνεται πως οι 8 στους 10 καταναλωτές στο Λεκανοπέδιο επιθυμούν να εκμεταλλευθούν τις εκπτώσεις, στο μέτρο του δυνατού και όπου φανούν χρήσιμες και συμφέρουσες λίγο πριν από τις οικογενειακές υποχρεώσεις των εορτών. Οι 2 στους 10 προτίθενται να ξοδέψουν φέτος τουλάχιστον 50% περισσότερα, κυρίως σε φυσικά καταστήματα, αφού, πέρυσι, ήταν σε καραντίνα οι ίδιοι και η αγορά σε lockdown.

Ωστόσο οι 2 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν αδυναμία κατανάλωσης και δεν εκδηλώνουν κανένα ενδιαφέρον για τον λόγο ότι δεν τους περισσεύει οικογενειακό εισόδημα για αγορές.

Πως διαμορφώνονται οι αυξήσεις τιμών

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι οι αυξήσεις στις τιμές διαμορφώνονται ως εξής:

  • 16% για μεταλλικά προϊόντα,
  • 14% για ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά είδη,
  • 10% για βιομηχανικά,
  • 7% για κλωστοϋφαντουργικά,
  • 6% για πλαστικά,
  • 4% για προϊόντα ξύλου
  • και 2% σε φαρμακευτικά είδη.

Από την έρευνα προκύπτει επίσης ότι οι καταναλωτές δυσφορούν για τις αυξήσεις τιμών στα βασικά είδη που χρειάζεται ένα νοικοκυριό και οι 8 στους 10 θα ήθελαν «τιμές Black Friday» και στα σούπερ μάρκετ για τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης.

Οι 7 στους 10 καταναλωτές προτίθενται να εκμεταλλευθούν την Black Friday αναζητώντας ευκαιρίες για ηλεκτρονικές συσκευές, παιχνίδια, smartphones, laptops, λευκές συσκευές, έπιπλα και είδη οικιακού εξοπλισμού. Οι 6 στους 10 καταναλωτές έχουν προ επιλέξει τα 4 είδη που, κατά μέσο όρο, ενδιαφέρονται να αγοράσουν. Οι 5 στους 10 προτιμούν να δαπανήσουν για αγορές οικογενειακών δώρων ενόψει εορτών σε συνδυασμό με προσωπικές αγορές.

Γιατί ανησυχούν οι έμποροι

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και Π.Ε.Σ.Α., Βασίλης Κορκίδης, εξέφρασε τον έντονο προβληματισμό του εμπορικού κόσμου για τις ανατιμήσεις, που προκαλούνται από τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα. Επίσης, τόνισε ότι παρά τις μεγάλες ανατιμήσεις στις διεθνείς αγορές και τις δυσκολίες έγκαιρης προμήθειας εμπορευμάτων, οι προετοιμασίες για την κατανάλωση των τελευταίων ημερών του έτους στην ελληνική αγορά έχουν ολοκληρωθεί, χωρίς να επισημαίνονται εμφανείς ελλείψεις.

O πρόεδρος του Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, πρόσθεσε ότι στο λιανικό εμπόριο υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, αλλά συμμετέχουν όλοι, γιατί οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό και κάλεσε τους καταναλωτές να προτιμήσουν τα εγχώρια και τοπικά καταστήματα.

Σχολιαστε το αρθρο

ΔΗΜΟΦΙΛΗ