Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2022

Τι σημαίνουν οι αλλαγές στο Facebook – To «metaverse» του Ζούκερμπεργκ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Φιλόδοξα σχέδια για μια νέα ψηφιακή επανάσταση καταστρώνει ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ο οποίος παρουσίασε χθες τις αλλαγές της εταιρείας του, στο πλαίσιο της αντεπίθεσης που σχεδιάζει, μετά τις πρόσφατες αποκαλύψεις για τον τρόπο λειτουργίας του Facebook. Το όνομα του Facebook αλλάζει σε META και ο Ζούκερμπεργκ φιλοδοξεί να μείνει στην ιστορία ως κάτι παραπάνω από ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης. 

Τι είναι το «metaverse»;

Για πολλούς είναι η επανάσταση στο διαδίκτυο. Το «metaverse» είναι η νέα λέξη που αλλάζει τους όρους στη βιομηχανία τεχνολογίας. Αρκετοί ανησυχούν ότι θα δημιουργήσει έναν νέο διαδικτυακό κόσμο που θα συνδέεται με τον κολοσσό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και θα μπορούσε να αποκτήσει πρόσβαση σε ακόμη περισσότερα προσωπικά δεδομένα, μετά τις κατηγορίες ότι δεν μπλοκάρει το επιβλαβές περιεχόμενο.

meta33

Με το «metaverse», το διαδίκτυο, θα αποδίδεται τρισδιάστατα. Ο Ζούκερμπεργκ το έχει περιγράψει ως ένα «εικονικό περιβάλλον» στο οποίο ο χρήστης θα μπορεί να μπει,  αντί να κοιτάζει απλώς μία οθόνη. Ουσιαστικά, είναι ένας κόσμος ατελείωτων, διασυνδεδεμένων εικονικών κοινοτήτων όπου οι άνθρωποι μπορούν να συναντηθούν, να εργαστούν και να παίξουν, χρησιμοποιώντας ακουστικά εικονικής πραγματικότητας, γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας. Θα ενσωματώσει επίσης άλλες πτυχές της διαδικτυακής ζωής, όπως τα ψώνια και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Από την επιστημονική φαντασία στην πραγματικότητα

Το Facebook προειδοποίησε ότι θα χρειαστούν 10 έως 15 χρόνια για να αναπτυχθούν υπεύθυνα προϊόντα για το «metaverse», όρος που επινοήθηκε από τον συγγραφέα Neal Stephenson για το μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας του 1992 με τίτλο «Snow Crash».

Οι επώνυμες φίρμες ειδών κατανάλωσης ασχολούνται επίσης με αυτό. Ο ιταλικός οίκος μόδας Gucci συνεργάστηκε τον Ιούνιο με τη Roblox για να πουλήσει μια συλλογή ψηφιακών αξεσουάρ μόνο. Η Coca-Cola και η Clinique έχουν πουλήσει ψηφιακά μάρκες ως σκαλοπάτι για το «metaverse».

Το «αγκάλιασμα του μετασύμπαντος»

Σύμφωνα με πολλούς, ο Ζούκερμπεργκ έρχεται σε αντίθεση με ένα κεντρικό δόγμα των μεγαλύτερων θαυμαστών του. Οραματίζονται το μετα-σύμπαν ως την απελευθέρωση της διαδικτυακής κουλτούρας από τεχνολογικές πλατφόρμες όπως το Facebook που ανέλαβαν την ιδιοκτησία λογαριασμών, φωτογραφιών, αναρτήσεων και λιστών αναπαραγωγής των ανθρώπων και ανταλλάσσουν ό,τι άντλησαν από αυτά τα δεδομένα.

«Θέλουμε να είμαστε σε θέση να κυκλοφορούμε στο διαδίκτυο με ευκολία, αλλά θέλουμε επίσης να είμαστε σε θέση να κυκλοφορούμε στο διαδίκτυο με τρόπο που δεν παρακολουθούμαστε και δεν παρακολουθούμε», λέει ο Steve Jang, από την Kindred Ventures, που εστιάζει στην τεχνολογία κρυπτονομισμάτων. Αυτό εγείρει νέες ανησυχίες για την πολιτική απορρήτου επειδή δεν γνωρίζουμε τι θα συμβεί με το μετασύμπαν, λένε οι ειδικοί.

Σχολιαστε το αρθρο

ΔΗΜΟΦΙΛΗ