Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2022

Το μεγαλύτερο πλάσμα που έζησε ποτέ στη γη, δεν ήταν δεινόσαυρος

Μια ανακάλυψη επιστημόνων από τις ΗΠΑ επιτρέπει να ελπίζουμε πως ό,τι και αν γίνει, θα υπάρχει ζωή στον πλανήτη και ενημέρωσαν πως δεν ήταν δεινόσαυρος το μεγαλύτερο πλάσμα που έζησε ποτέ στη γη.

Διαβάστε ακόμη: ΗΠΑ: Βρέθηκε πελώριο απολιθωμένο κρανίο θαλάσσιου τέρατος από την εποχή των δεινοσαύρων

Η Τριασική Περίοδος -λέγεται και Τριαδική- ήταν η πρώτη του μεσοζωικού αιώνα, προ 242 και 244 χρόνων. Προς το τέλος της εμφανίστηκαν πολλά νέα είδη, όπως οι δεινόσαυροι. Πρόσφατα οι παλαιοντολόγοι, βρήκαν απολίθωμα κρανίου ενός θαλάσσιου τέρατος και πλέον παρουσιάζουν την απεικόνισή του.

Το cymbospondylus youngorum ονομάστηκε τέρας του Τριασικού βυθού. Πρόκειται για γιγάντιο θαλάσσιο πλάσμα της πρώιμης εποχής των δεινοσαύρων, με την πιο πρόσφατη μελέτη απολιθώματος να αναφέρει ότι το είδος ιχθυόσαυρου εξελίχθηκε και έφτασε σε τεράστιες αναλογίες πολύ πιο γρήγορα από ό,τι οι σημερινοί βασιλιάδες των ωκεανών.

Το απολίθωμα βρέθηκε στα βουνά της Νεβάδα το 1998, εν τούτοις η ανασκαφή τελείωσε το 2015 (βρέθηκε το κρανίο, ώμος και κάτι που μοιάζει με πτερύγιο) και ακολούθως έγινε η μεταφορά στο Natural History Museum του Λος Άντζελες, για επεξεργασία και μελέτη.

Το μέγεθος του κρανίου του ήταν 2 μέτρα και το εκτιμώμενο μέγεθος του σώματος του έφτανε στα 17 μέτρα.

Η ομάδα θαλάσσιων ερπετών, σε σχήμα ψαριού, ζούσε στις θάλασσες την εποχή των δεινοσαύρων σε μεγάλη ποικιλία και ποσότητα και η εξέλιξη τους έγινε τεράστια μόλις σε 2.5 εκατομμύρια χρόνια. Οι φάλαινες χρειάστηκαν 55 εκατομμύρια χρόνια για να φτάσουν στο 90% της εξέλιξης τους. Αυτό αντιστοιχεί στο 1% εκείνης των ιχθυοσαύρων στην εξέλιξη τους σε 150 εκατομμύρια χρόνια.