Παρασκευή 24 Ιουνίου 2022

Βρετανία: Ανακαλύφθηκαν «σχεδόν άθικτα» πέντε μαμούθ ηλικίας 220.000 ετών (Φωτό)

Αρχαιολόγοι και παλαιοντολόγοι στην Βρετανία ανακάλυψαν σε άριστη κατάσταση, πέντε μαμούθ, που έζησαν πριν από 200.000 χρόνια. Αναμένεται να βρεθούν κι άλλα απολιθώματα, καθώς έχει ανασκαφεί μόλις ένα μικρό σημείο ενός τεράστιου λατομείου.

Πρόκειται για απολιθώματα δύο ενηλίκων, δύο νεαρών και ενός μωρού και τοποθετούνται χρονικά –σύμφωνα με τους παλαιοντολόγους- στην εποχή των Παγετώνων. Η σημαντική αυτή ανακάλυψη έγινε από την αρχαιολογική ομάδα «DigVentures» στο Κότσουολντς.

Μαζί με τα απολιθώματα, ανακαλύφθηκαν κοντά στο Σουίντον και πλήθος εργαλείων των Νεάντερταλ που πιθανότατα κυνηγούσαν τα θηρία αυτά 10 τόνων. Ωστόσο, η ομάδα «DigVentures» δεν έχει ακόμη αναλύσει τα οστά των μαμούθ για να προσδιορίσει εάν έχουν σημάδια εργαλείων Νεάντερταλ πάνω τους.

Οι εξαιρετικές ανακαλύψεις θα αναλυθούν σε ντοκιμαντέρ του BBC One που θα μεταδοθεί στις 30 Δεκεμβρίου, όπου ο Σερ Ντέιβιντ Ατέμπορο μαζί με τον εξελικτικό βιολόγο, καθηγητή Μπεν Γκάροντ συναντούν αρχαιολόγους και ειδικούς, καταγράφοντας τη σπουδαία ανασκαφή.

Οι ανασκαφές αποκάλυψαν και άλλα σημαντικά και ενδιαφέροντα υπολείμματα της Εποχής των Παγετώνων, συμπεριλαμβανομένων ευαίσθητων φτερών σκαθαριού, εύθραυστων κοχυλιών σαλιγκαριών του γλυκού νερού και λείψανα μαμούθ, όπως χαυλιόδοντες, κόκκαλα ποδιών, πλευρά και σπονδύλους που ανήκουν σε ένα είδος μαμούθ της Στέπας.