Κυριακή 25 Ιουλίου 2021
MENU

Ο εγκλεισμός της καραντίνας και των πανελληνίων μέσα από τη ματιά των φετινών αριστούχων

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ

Μια διαφορετική χρονιά, κατά τη διάρκεια της οποίας πέρα από τον όγκο του διαβάσματος προστέθηκε και το βάρος της απομόνωσης, των περιοριστικών μέτρων του lockdown. Οι φετινοί αριστούχοι μιλούν στο newscenter.gr και στην Ιωάννα Καρδάρα για τις συνθήκες που βίωσαν κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις.

της Ιωάννας Καρδάρα 

Webex για το σχολείο, τηλεκπαίδευση για το φροντιστήριο, skype και βιντεοκλήση με τους φίλους στο messenger, δωμάτιο-κουζίνα-μπάνιο. Κάπως έτσι θα μπορούσε να περιγραφεί η καθημερινότητα των φετινών υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις. Μια διαφορετική χρονιά, κατά τη διάρκεια της οποίας πέρα από τον όγκο του διαβάσματος προστέθηκε και το βάρος της απομόνωσης, των περιοριστικών μέτρων του lockdown.

Οι φετινοί αριστούχοι μιλούν στο newscenter.gr και στην Ιωάννα Καρδάρα για τις συνθήκες που βίωσαν κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Ο Γιάννης Ντουντουνάκης από τα Χανιά συγκέντρωσε 19.343 μόρια και θα δηλώσει στο μηχανογραφικό του ως πρώτη επιλογή τη Νομική Αθηνών. Όπως λέει στο newscenter.gr η χρονιά των πανελλαδικών ούτως ή άλλως έχει δυσκολίες και περιορισμούς σε εξόδους, χόμπι και ελεύθερο χρόνο αλλά ο κορονοϊός και ο εγκλεισμός δυσκόλεψαν κι άλλο την κατάσταση.

ntoyntounakis
Ο Γιάννης Ντουντουνάκης

«Όταν ακούσαμε τον Νοέμβριο ότι θα έχουμε lockdown και τηλεκπαίδευση σίγουρα μας έπιασε κάποιο άγχος για το αν θα τα καταφέρουμε να ανταπεξέλθουμε. Φέτος ήταν πιο σημαντική η χρονιά , δηλαδή πέρσι θα μπορούσες να το παρακάμψεις ότι και κάτι να πάει στραβά δεν θα υπάρχουν και τόσες συνέπειες. Φέτος νομίζω ότι κατάφερα να προσαρμοστώ και να έχω την απαραίτητη αυτοπειθαρχία διότι όταν δεν υπάρχει η καθημερινή πίεση του σχολείου και του φροντιστηρίου πέφτει το βάρος αναγκαστικά πιο πολύ στον ίδιο τον υποψήφιο και νομίζω ότι αυτό ήταν το σημαντικότερο όπλο για να μπορέσω να πάω πιο καλά στις πανελλαδικές».

Από την αρχή της χρονιάς μαθητές και εκπαιδευτικοί ζητούσαν επίμονα να ληφθούν κάποια μέτρα προστασίας στα σχολεία για την ασφαλή λειτουργία τους, ωστόσο αρκετά από αυτά δεν έγιναν κι άλλα καθυστέρησαν πολύ να γίνουν.

«Το βασικότερο αίτημα ήταν πάντα να είναι πιο μικρά τα τμήματα. Αυτό από μόνο του είναι ένα δύσκολο εγχείρημα γιατί οι υποδομές είναι πολύ χαμηλού επιπέδου αλλά ακόμα και πιο εφικτά αιτήματα όπως η αύξηση του προσωπικού των καθαριστριών, η διάθεση δειγματοληπτικών τεστ στους μαθητές και στους καθηγητές θα μπορούσαν να είχαν ληφθεί. Τα self tests διατέθηκαν σε μαθητές και καθηγητές τον Απρίλιο. Αυτά τα μέτρα θα μπορούσαν να ληφθούν από τον Σεπτέμβρη και να μην χρειαστεί να κλείσουμε τόσους πολλούς μήνες», επισημαίνει ο Γιάννης Ντουντουνάκης.

Για εκείνον φέτος τον πιο σημαντικό ρόλο τον έπαιξε η ψυχολογία, καθώς όπως εξηγεί, «όταν δεν μπορείς να πας στο σχολείο, στο φροντιστήριο, να βγεις βόλτες, όλη σου η ζωή γίνονται οι πανελλαδικές. Μια απογοήτευση, μια φορά που θα χεις περισσότερο άγχος, ένα κακό αποτέλεσμα σε ένα διαγώνισμα, όλα αυτά διογκώνονται. Εκεί παλεύεις με τον εαυτό σου αν θα καταφέρεις να διατηρήσεις την ψυχραιμία σου και να πεις δεν πειράζει εγώ θα συνεχίσω την προσπάθεια και πιστεύω στις δυνατότητές μου». Κλειδί στη διαχείριση αυτής της κατάστασης αποτέλεσαν, σύμφωνα με τον Γιάννη Ντουντουνάκη οι γονείς.

«Οι γονείς πάντα μπορούν να βοηθήσουν. Πρέπει πάντα να στηρίζουν, μετά από ένα κακό αποτέλεσμα, και όχι να πιέζουν και να φέρνουν μεγαλύτερη ένταση στο σπίτι. Επίσης νομίζω πάντα μια μικρή βόλτα, ή η συνάντηση με έναν φίλο βοηθούν να ξεφύγεις λίγο και συμβάλλουν στην καταπολέμηση όλης αυτής της πίεσης και του άγχους», τονίζει.

Για την Μαρία Μακρή αυτή η χρονιά ήταν η χρονιά των πανελληνίων που δεν πήγε σχολείο, που έδωσε πανελλήνιες χωρίς όμως να νιώθει μαθήτρια. «Ήμουνα μαθήτρια ουσιαστικά αλλά δεν πήγα σχολείο. Έδωσα Πανελλήνιες από το σπίτι , προετοιμάστηκα στο σπίτι, μέσα στο δωμάτιο μου. Δεν ήταν αυτό που περίμενα, ήταν μια περίοδος με πολλές ιδιαιτερότητες. Ήταν μία πολύ δύσκολη χρονιά, στερήθηκα πολλά, θυσίασα την ηρεμία μου κυρίως γιατί την διασκέδασή μου και να ήθελα αυτή τη χρονιά λόγω της καραντίνας δεν θα μπορούσα να την θυσιάσω», εξηγεί στο newscenter.gr η Μαρία Μακρή. Η 18χρονη Μαρία κατάφερε να συγκεντρώσει 18.535 μόρια και στοχεύει στη Νομική Σχολή, έναν στόχο που όπως λέει, τον είχε από πολύ μικρή.

mariamakri
Η Μαρία Μακρή

Η Μαρία ελπίζει τον Σεπτέμβριο να καταφέρει να μπει σε ένα αμφιθέατρο και να γνωρίσει τους συμφοιτητές της και την πραγματική φοιτητική ζωή δια ζώσης και όχι μέσω της τηλεκπαίδευσης. Η διαδικασία της τηλεκπαίδευσης της γέννησε ανάμεικτα συναισθήματα καθώς για εκείνη, ήταν ένα μέσο που τους «έλυσε τα χέρια σε έναν βαθμό». «Μπορούσαμε να διατηρήσουμε μια επαφή με το σχολείο και με το φροντιστήριό μας παρότι ήμασταν στο σπίτι μας ωστόσο δεν μπορεί να αντικαταστήσει το δια ζώσης μάθημα. Είχα προβλήματα με τη σύνδεσή μου. Δεν μπορούσα να ξεσκάσω να συναντηθώ με τους φίλους μου να πούμε από κοντά τις σκέψεις μας, τις ανησυχίες μας, να μοιραστούμε το άγχος», επισημαίνει στο newscenter.gr. Ζώντας σε πυκνοκατοικημένη περιοχή του κέντρου η Μαρία είχε μετατρέψει το δωμάτιό της σε αίθουσα του σχολείου. «Είχα το σχολείο μου μέσα στο χώρο που κοιμάμαι, δηλαδή γίνονταν όλα μέσα στο δωμάτιό μου κι αυτό με αποσυγκέντρωνε πολλές φορές, γιατί είχα το κρεβάτι μου δίπλα, το δωμάτιό μου , το κινητό μου , δηλαδή δεν ήταν ότι έφευγα από το σπίτι μου και πήγαινα σε έναν διαφορετικό χώρο που θα αναμενόταν ότι αυτή τη στιγμή διαβάζω. Τα έκανα όλα μέσα στο δωμάτιό μου Σίγουρα είχα περισσότερο χρόνο διαβάσματος γιατί δεν υπήρχαν οι μετακινήσεις που έπαιρναν περισσότερο χρόνο και είχα την ευχέρεια να ορίσω μόνη μου το πρόγραμμα μου, ωστόσο θεωρώ ότι αν γίνονταν διαζώσης τα μαθήματα θα ήμουν πολύ πιο συγκεντρωμένη στη διάρκεια του μαθήματος», σημειώνει η Μαρία Μακρή.

Ο εγκλεισμός των πανελληνίων με τον εγκλεισμό της καραντίνας

Άγχος, μοναξιά, φόβος, απόγνωση. Αυτά είναι μερικά από τα συναισθήματα που βίωσαν φέτος οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν να αντιμετωπίσουν όχι μόνο την πίεση και το άγχος των πανελληνίων αλλά και τον εγκλεισμό στο σπίτι, την απώλεια της αίσθησης του «ανήκειν». Όπως εξηγεί στο newscenter.gr η ψυχολόγος, Δρ. Μαρία Κατσιφαράκη, στις πανελλήνιες υπάρχει ήδη μια αίσθηση εγκλεισμού με την έννοια ότι είτε οι μαθητές είναι σε καραντίνα είτε δεν είναι υπάρχει ένας εγκλεισμός στο σπίτι για διάβασμα, που μειώνει τις βόλτες, και τις συναναστροφές με φίλους. «Αυτός ο εγκλεισμός που ούτως ή άλλως υπάρχει και το άγχος της εισαγωγής στο πανεπιστήμιο είναι πολύ πιθανό να μετριάζεται κάπως ή να αποσυμπιέζεται μέσα από την συναναστροφή του ατόμου στο σχολείο ή στο φροντιστήριο ή σε μία βόλτα γιατί χάνεται η μοναξιά του εγώ. Το αίσθημα του είμαι μόνος μου απέναντι στο άγχος μου κι όλο αυτό με πνίγει και με πιέζει, είναι πολύ διαφορετικό από το είμαστε μαζί, όλοι δηλαδή μοιραζόμαστε το ίδιο άγχος και την ίδια πίεση απέναντι στην εισαγωγή στο πανεπιστήμιο», επισημαίνει η Δρ Μαρία Κατσιφαράκη.

Ωστόσο, αυτή η «αίσθηση του ανήκειν» χάνεται συνήθως με την τηλεκπαίδευση.

«Η αίσθηση του ανήκειν, ότι είμαστε μαζί ότι μπορεί ο ένας να υποστηρίξει τον άλλον ψυχολογικά, είναι πιθανό να χάνεται σε περιπτώσεις που κάνουμε μάθημα online. Γιατί η επικοινωνία δεν είναι μονολεκτική είναι και εξωλεκτική δηλαδή το πώς μπορεί να είναι η στάση του σώματός μας, το συναίσθημά μας, αν έχω κάποια νευρικότητα πχ, αυτό δεν μπορεί να φανεί στην κάμερα αλλά θα φαινόταν μέσα στην αίθουσα οπότε κάποιος μπορεί να ερχόταν να μας ρωτήσει πώς είσαι, χρειάζεσαι κάτι με αποτέλεσμα αυτό να απαλυνόταν. Αυτά χάνονται στο online μάθημα και θα πρέπει να τα δημιουργήσουμε, δηλαδή εκεί πρέπει ο καθηγητής που κάνει μάθημα να είναι σε εγρήγορση σε τέτοια ζητήματα ώστε όχι μόνο να κάνει μάθημα σε γνωστικό επίπεδο αλλά να δημιουργήσει και μια αίσθηση ομάδας, ομαδικότητας και μείωσης στρες μέσα σε ένα webex μάθημα», υπογραμμίζει η Δρ Κατσιφαράκη.

Επιπλέον δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις , όπως φάνηκε ιδιαίτερα αυτή την περίοδο, τα παιδιά να ήρθαν σε επαφή με κακοποιητικές συμπεριφορές οι οποίες ήταν συχνότερες και δεν μπορούσαν να τις αποφύγουν.

«Συλλογικά είμαστε εκτεθειμένοι σε μια «απειλή» που είτε λέγεται ιός είτε πανελλήνιες βοηθάει πολύ να ξέρουμε ότι δεν είμαστε μόνοι μας σε αυτό αλλά και ότι άλλοι άνθρωποι περνάνε το ίδιο. Για να το ξέρω αυτό πρέπει να είμαι σε επαφή με αυτούς τους ανθρώπους. Ένα online μάθημα είναι πολύ δύσκολο να δημιουργήσει αυτές τις συνθήκες, μπορεί αλλά είναι δύσκολο. Θα πρέπει ο καθηγητής ο εκάστοτε που κάνει το μάθημα, να δημιουργήσει μια αίσθηση αποσυμπίεσης στην ομαδικότητα», επισημαίνει η Δρ Κατσιφαράκη.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Βαρύ λογαριασμό καλείται να πληρώσει η Γερμανία για τη «βιβλική καταστροφή»

Ιστορικής κλίμακας καταστροφές στην Δυτική Γερμανία 1,3 δις ευρώ θα κοστίσει στην Γερμανία, με ένα πρώτο υπολογισμό, η βιβλική καταστροφή...

Δεν πείθουν οι εξηγήσεις της ΕΡΤ

Χθες το βράδυ ο προϊστάμενος του αθλητικού τμήματος της ΕΡΤ έδωσε εξηγήσεις για τη μη ζωντανή μετάδοση της προσπάθειας...

Αλ. Τσίπρας: Ως κυβέρνηση θα καταργήσουμε την ελάχιστη βάση εισαγωγής

Στην κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής αλλά και την δυνατότητα να καταθέσουν μηχανογραφικό δελτίο με τους φετινούς βαθμούς όσοι...