Κυριακή 25 Ιουλίου 2021
MENU

Γκέλυ Μαυροπούλου: «Έσβησε» κρατώντας μια φωτογραφία..

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ

Η Γκέλυ Μαυροπούλου, η σπουδαία ηθοποιός που ταξίδεψε χθες για την γειτονιά των Αγγέλων, έφυγε μόνη. Η μεγάλη ντίβα του ελληνικού σινεμά, έσβησε κρατώντας στα χέρια της μια οικογενειακή φωτογραφία που είχε με τη μητέρα της, τη σπουδαία Μαρίκα Κρεβατά και τον πατέρα της, Άγγελο Μαυρόπουλο. Χρόνια υπέφερε από άνοια

Είναι τραγικό να φεύγουν άνθρωποι σπουδαίοι που έχουν προσφέρει στην τέχνη και στον πολιτισμό. Ακόμα πιο τραγικό είναι να φεύγουν μόνοι και ξεχασμένοι, από την πολιτεία.

Η Γκέλυ Μαυροπούλου, η σπουδαία ηθοποιός που ταξίδεψε χθες για την γειτονιά των Αγγέλων, έφυγε μόνη. Η μεγάλη ντίβα του ελληνικού σινεμά, έσβησε κρατώντας στα χέρια της μια οικογενειακή φωτογραφία που είχε με τη μητέρα της, τη σπουδαία Μαρίκα Κρεβατά και τον πατέρα της, Άγγελο Μαυρόπουλο. Χρόνια υπέφερε από άνοια.

mayropoyloy vintage
instagram

Παλαιότερα, στην espresso, έιχε δηλώσει :

«Δεν χτυπάει ποτέ το τηλέφωνο. Ποτέ όμως. Ούτε από συγγενείς ούτε από φίλους. Όμως δεν νιώθω μόνη γιατί έχω το σκυλάκι μου. Αυτό με παρηγορεί, αυτό μου δίνει δύναμη να ζω»

 Η πτώση και το νοσοκομείο

Τον περασμένο Νοέμβριο, η ηθοποιός είχε πέσει μέσα στο διαμέρισμά της και τότε βρέθηκε στο νοσοκομείο. Η πτώση προήλθε έπειτα από ζαλάδα που ένιωσε ενώ έκανε τις δουλειές του σπιτιού.  Δυστυχώς η πτώση επέφερε χτύπημα στην σπονδυλική στήλη, και κάπως έτσι εκτάκτως το ΕΚΑΒ, τη μετέφερε σε εφημερεύον νοσοκομείο, ως έκτακτο πριριστατικό.

Τότε, το περιστατικό που είχε δημοσιοποιηθεί, είχε προκαλέσει ρίγη συγκίνησης, αφού η ηθοποιός ανήμπορη να κουνηθεί, είχε περάσει μέρες μέσα στον παγερό θάλαμο, με μια κουβέρτα, υπομένωντας στωικά την νοσηλεία της.

Αυτή η μοναξιά την ακολουθούσε τα τελευταία χρόνια της ζωής της, αλλά είχε ως μοναδική παρηγοριά το σκυλάκι της. Το «Γνώρισα τους ανθρώπους και αγάπησα τα ζώα» είναι ίσως απολύτως ταιριαστό σε αυτή την ευαίσθητη και καλλιτεχνική φύση, που πιθανόν είχε πληγωθεί από φίλους και συναδέλφους.

Με τον Στέφανο Σρατηγό έζησε ένα μεγάλο έρωτα

Η Γκέλυ Μαυροπούλου και ο Στέφανος Στρατηγός στην αρχή ήταν πολύ αγαπημένοι μαζί. ζευγάρι. Ωστόσο με τον καιρό, η σχέση τους άρχισε να φθείρεται και σύννεφα έκαναν την εμφάνισή τους. Το αποκορύφωμα, όπως  η ίδια είχε δηλώσει σε συνέντευξή της, ήταν όταν συμμετείχε σε μια καναδέζικη ταινία για τις ανάγκες της οποίας έπρεπε να μείνει για αρκετές μέρες εκτός Αθηνών. Η Μαυροπούλου δεν ήθελε να περάσει έναν ολόκληρο μήνα στο Πικέρμι μόνη της, αλλά ο σύζυγός της την επισκέφθηκε μόνο ένα Σάββατο. Όταν επέστρεψε, του τηλεφώνησε και του ζήτησε να χωρίσουν. Εκείνος απάντησε ένα απλό «εντάξει» και ο γάμος τους τερματίστηκε.

Αργότερα αποκαλύφθηκε πως ο Στρατηγός είχε σχέση με μια άλλη γυναίκα η οποία ήταν έγκυος. Ήταν αδύνατο να μη χωρίσει και όσο και αν προσπάθησε δεν είπε ποτέ στη γυναίκα του την αληθινή αιτία του διαζυγίου.

Ωστόσο η μοίρα ήθελα να ξανασμίξουν λίγο από το τέλος του Στρατηγού.

Ο ηθοποιός παντρεύτηκε και δεύτερη φορά με την ηθοποιό Μαρία Πανταζή, με την οποία απέκτησαν ένα γιο. Όταν πληροφορήθηκε ότι έπασχε από καρκίνο αναζήτησε τη Μαυροπούλου και της ζήτησε να του συμπαρασταθεί. Έτσι οι δύο ηθοποιοί αν και ήταν χωρισμένοι για πολλά χρόνια, ξαναέσμιξαν για τρεις μήνες πριν από το οριστικό αντίο, σε μια αγάπη που αποδείχθηκε ανεξίτηλη, και παντοδύναμη, αφού συγχώρησαν ο ένας τον άλλον.

«Για τον Αλέκο Αλεξανδράκη, το έσκαγα από το παράθυρο»

Ο πρώτος μεγάλος έρωτας της ηθοποιού ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής Αλέκος Αλεξανδράκης, για τον οποίο το έσκαγε από το παράθυρο του σπιτιού της προκειμένου να πάει να τον συναντήσει, όπως η ίδια είχε παραδεχθεί.

Η λαμπρή πορεία της Γκέλυ Μαυροπούλου, πριν την πτώση

Η Γκέλυ Μαυροπούλου γεννήθηκε στις 21 Οκτωβρίου του 1932 στη Θεσσαλονίκη. Γονείς της ήταν οι επίσης ηθοποιοί Άγγελος Μαυρόπουλος (1901 – 1979) και Μαρίκα Κρεβατά (1910 – 1994). Σπούδασε στη Γαλλική Ακαδημία Αθηνών και στη Δραματική Σχολή του «Θεάτρου Τέχνης» του Καρόλου Κουν.

Από τη σχολή αποφοίτησε το 1955 και την ίδια χρονιά έκανε την πρώτη της θεατρική εμφάνιση στο θέατρο «Ρεξ – Κοτοπούλη» – όπου την καλλιτεχνική διεύθυνση είχε ο Δημήτρης Μυράτ, με το έργο «Επτά χρόνια φαγούρα» του Άξελροντ, στο πλευρό της Μελίνας Μερκούρη.

Στο θέατρο έγινε γρήγορα πρωταγωνίστρια, είτε ως θιασάρχης είτε συμπράττοντας με άλλους θιάσους, παίζοντας από νεοελληνική κωμωδία έως κλασικό ρεπερτόριο.

Την περίοδο 1957-1961 πρωταγωνίστησε σε σημαντικές παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου, συνεργαζόμενη με σκηνοθέτες όπως ο Αλέξης Μινωτής, ο Αλέξης Σολομός, ο Δημήτρης Ροντήρης, ο Κωστής Μιχαηλίδης και ηθοποιούς όπως η Κατίνα Παξινού, ο Χριστόφορος Νέζερ, ο Νίκος Παρασκευάς, ο Λυκούργος Καλλέργης, ο Θάνος Κωτσόπουλος, η Βάσω Μανωλίδου, ο Στέλιος Βόκοβιτς, η Άννα Συνοδινού, ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ. Το καλοκαίρι του 1959 πραγματοποίησε τη μοναδική της εμφάνιση στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, ερμηνεύοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο της θεάς Αθηνάς στην «Ορέστεια» του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ροντήρη.

Την περίοδο 1962-1963 συγκρότησε θίασο με τον τότε σύζυγό της, τον Στέφανο Στρατηγό, και παρουσίασαν στη Θεσσαλονίκη και σε περιοδεία τα έργα «Τα κόκκινα φανάρια» του Αλέκου Γαλανού, «Χρυσή μου Ρουθ» του Νόρμα Κράσνα και «Ανυπόμονη καρδιά» του Τζων Πάτρικ. Το 1991 πραγματοποίησε την τελευταία θεατρική της εμφάνιση, παίζοντας τον ρόλο της Μπελίνα στο έργο «Ο κατά φαντασίαν ασθενής» του Μολιέρου.

Στον κινηματογράφο η Γκέλυ Μαυροπούλου εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1953 με την ταινία «Ο μπαμπάς εκπαιδεύεται» του Γιώργου Λαζαρίδη και ακολούθησαν πρωταγωνιστικοί ρόλοι σε περισσότερες από 40 ακόμη ταινίες που καλύπτουν όλα τα είδη του ελληνικού κινηματογράφου της περιόδου 1950-1980 («Η ωραία των Αθηνών», «Η θεία από το Σικάγο», «Έγκλημα στο Κολωνάκι», «Εταιρεία θαυμάτων», «Η κυρία του κυρίου», «Ο δρόμος με τα κόκκινα φώτα», «Απαγωγή», «Κάθε λιμάνι και καημός» κ.α.). Η τελευταία κινηματογραφική της εμφάνιση ήταν στην ταινία «17 σφαίρες για έναν άγγελο» (1981) των Νίκου Φώσκολου-Τάκη Βουγιουκλάκη. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρωταγωνίστρια που λάνσαρε το ροκ εντ ρολ στον ελληνικό κινηματογράφο, μαζί με τον Θεόδωρο Δημήτριεφ, στην ταινία «Η θεία απ’ το Σικάγο» (1957).

Στις αρχές της δεκαετίας του ’70, έκανε το ντεμπούτο της στην τηλεόραση στην αστυνομική σειρά του Νίκου Φώσκολου «13ον ανακριτικόν γραφείον». Αμέσως μετά πρωταγωνίστησε, κρατώντας τον ρόλο της Χριστίνας Ψάχου, στη θρυλική σειρά «Άγνωστος πόλεμος» (1971-1974) των Νίκου Φώσκολου (σενάριο, σκηνοθεσία) και Κώστα Κουτσομύτη (σκηνοθεσία), στο πλευρό του Άγγελου Αντωνόπουλου. Το 1973 ερμήνευσε την Αγία Ελένη στη σειρά «Εν τούτω νίκα» του Νίκου Φώσκολου, ενώ ακολούθησαν πρωταγωνιστικοί ρόλοι στις σειρές «Τα αρραβωνιάσματα» του Κώστα Καραγιάννη, (1983) και «Ποιος σκότωσε τον Άβελ» του Δημήτρη Ποντίκα (1988).

Η Γκέλυ Μαυροπούλου, επίσης, μετέφρασε θεατρικά έργα και υπήρξε μέλος του ΔΣ του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ). Μεταπολιτευτικά, είχε πολιτική δράση στο ΠΑΣΟΚ ως μέλος της Επιτροπής Πολιτισμού του Κινήματος, ενώ στις εκλογές της περιόδου 1989-1990 ήταν υποψήφια βουλευτής Α’ Αθηνών.

Το 1977 τιμήθηκε από το θεατρικό Φεστιβάλ Ιθάκης για την ερμηνεία της στο έργο της Μαργκερίτ Ντιράς «Χιροσίμα, αγάπη μου». Επίσης, τιμήθηκε με το Βραβείο «Κυβέλη» το 2008 για το σύνολο της θεατρικής της σταδιοδρομίας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Βαρύ λογαριασμό καλείται να πληρώσει η Γερμανία για τη «βιβλική καταστροφή»

Ιστορικής κλίμακας καταστροφές στην Δυτική Γερμανία 1,3 δις ευρώ θα κοστίσει στην Γερμανία, με ένα πρώτο υπολογισμό, η βιβλική καταστροφή...

Δεν πείθουν οι εξηγήσεις της ΕΡΤ

Χθες το βράδυ ο προϊστάμενος του αθλητικού τμήματος της ΕΡΤ έδωσε εξηγήσεις για τη μη ζωντανή μετάδοση της προσπάθειας...

Αλ. Τσίπρας: Ως κυβέρνηση θα καταργήσουμε την ελάχιστη βάση εισαγωγής

Στην κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής αλλά και την δυνατότητα να καταθέσουν μηχανογραφικό δελτίο με τους φετινούς βαθμούς όσοι...