Δευτέρα 18 Απριλίου 2022

Τα τροχόσπιτα εξελίσσονται στην νούμερο ένα τάση καλοκαιρινών διακοπών

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Τροχόσπιτα.  Η αλλιώς, διακοπές «με το σπίτι σου»! Λίγο από roadtrip, λίγο από ταινία, λίγο από ελευθερία..και  Αν προσθέσει κανείς και και το προσιτό κόστος, η ιδέα για διακοπές με αυτοκινούμενο τροχόσπιτο μοιάζει ιδανική! αν όχι απλά ελκυστική

Τροχόσπιτα.  Η αλλιώς, διακοπές «με το σπίτι σου»! Λίγο από roadtrip, λίγο από ταινία, λίγο από ελευθερία..και  Αν προσθέσει κανείς και και το προσιτό κόστος, η ιδέα για διακοπές με αυτοκινούμενο τροχόσπιτο μοιάζει ιδανική! αν όχι απλά ελκυστική.

Στην Ευρώπη ήταν από παλιά τάση οι διακοπές με τροχόσπιτα. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Τροχόσπιτων (European Caravan Federation), στην Ευρώπη πουλήθηκαν περίπου 235.000 τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα πέρυσι, καταγράφοντας αύξηση 12% σε σχέση με το 2019. Ήδη το α’ τρίμηνο του ‘21 σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο πέρυσι κάποιες ευρωπαϊκές χώρες έχουν δει σημαντική αύξηση: Αυστρία (182%), Σουηδία (138,5%), Βέλγιο (71,9%), Νορβηγία (64,8%).

Στην δική μας χώρα μόλις φέτος η ζήτηση για τροχόσπιτα τετραπλασιάστηκε. Σε αυτό συντέλεσε και η πρωτοφανής πανδημία που ζούμε, αλλά και τα οικονομικά πολλών Ελλήνων που συμπιέστηκαν. Είναι εξίσου εντυπωσιακό ότι αυτή τη στιγμή η προσφορά που υπάρχει για αγορά τροχόσπιτου στην Ελλάδα, δεν αρκεί για να καλύψει την ζήτηση!

Η εβδομαδιαία ζήτηση για ενοικίαση τροχόσπιτου εκτοξεύθηκε κατά 400%

Μπορεί ακόμη η προσφορά να μην καλύπτει τη ζήτηση, αλλά με την ολοκλήρωση του νομοθετικού πλαισίου, που αναμένεται στο αμέσως επόμενο διάστημα, και τη μείωση φόρων που επιτεύχθηκε από τον Αύγουστο του 2020, εκτιμάται πως το 2021 θα υπάρξει σημαντική ενίσχυση του κλάδου.

Τα παραπάνω ανέφεραν στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) ο ιδιοκτήτης της Caravan Expert, Αδάμ Ασημακόπουλος, ο οποίος εδώ και δεκαετίες δραστηριοποιείται στην αγορά καινούριων και μεταχειρισμένων τροχόσπιτων και αυτοκινούμενων και ο Αντώνης Ζαμπέτας, επικεφαλής της ομώνυμης εταιρείας στη Θεσσαλονίκη, που εισάγει αυτοκινούμενα τροχόσπιτα και δραστηριοποιείται και στην αγορά του κάμπινγκ.

Το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού προσέλκυσε ακόμη μεγαλύτερη μερίδα ενδιαφερόμενων για ενοικίαση αυτοκινούμενου τροχόσπιτου στη χώρα μας, εξέλιξη απόλυτα αναμενόμενη, αφού, όπως εξήγησαν, εν μέσω της covid-19 σήμερα είναι πιο επιτακτική από ποτέ για τους εκδρομείς, η ανάγκη του απόλυτου ελέγχου στις μετακινήσεις, τη διαμονή και την κυκλοφορία τους από μέρος σε μέρος, με ασφάλεια και αποφυγή… συνωστισμού.

Η προσφορά δεν φτάνει για να καλύψει την ζήτηση

«Αν και το αυτοκινούμενο τροχόσπιτο ήταν πάντα στην αντίληψη του Έλληνα εκδρομέα, ωστόσο το 2019 λαμβάναμε 10 τηλεφωνήματα την εβδομάδα από ενδιαφερόμενους για ενοικίαση και φέτος λαμβάνουμε 50 (+400%)», επισήμανε ο κ. Ασημακόπουλος, προσθέτοντας ότι «το οξύμωρο είναι, ότι η ζήτηση δεν μπορεί να καλύψει την προσφορά, αφού προς ενοικίαση αυτοκινούμενα τροχόσπιτα βρίσκονται στην Ελλάδα περί τα 50 το πολύ».

Πρόσθεσε δε, ότι και αυτά τα λίγα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα που διαθέτει η χώρα μας προς ενοικίαση, «ενοικιάζονται στο 80% από Ευρωπαίους πολίτες, κυρίως Γερμανούς, Γάλλους και Ιταλούς, οι οποίοι κλείνουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές στη χώρα μας από τον Ιανουάριο κάθε χρόνο». Στο πλαίσιο αυτό συμπλήρωσε, «δυστυχώς οι Έλληνες, παρά το ενδιαφέρον τους δεν τα προλαβαίνουν».

Στο ίδιο πνεύμα και οι δηλώσεις του κ. Ζαμπέτα, ο οποίος διευκρίνισε ότι «μπορεί για κάποια χρόνια να μην φαινόταν η ζήτηση για ενοικίαση που υπάρχει στη χώρα μας για αυτοκινούμενο τροχόσπιτο, αλλά αυτό ήταν πλασματικό, αφού ελλείψει ικανού αριθμού να καλύψει τη ζήτηση, πολλοί ήταν αυτοί που νοίκιαζαν αυτοκινούμενο τροχόσπιτο σε γειτονική χώρα και έκαναν διακοπές στην πατρίδα τους, δηλαδή την Ελλάδα».

Άρα, όπως υπογράμμισε, «στην Ελλάδα ανέκαθεν υπήρχε η ζήτηση για αυτοκινούμενο τροχόσπιτο, είτε για αγορά, είτε για ενοικίαση», αλλά «ήταν η έλλειψη νομοθετικού πλαισίου και η υπερφορολόγηση εν μέσω της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας, που πάγωσε τον κλάδο, αλλά ευτυχώς δεν τον αφάνισε».

Υπό το πρίσμα των προαναφερομένων, οι κ.κ. Ασημακόπουλος και Ζαμπέτας επισήμαναν ότι ενώ το 2009 πωλήθηκαν στην Ελλάδα περί τα 100-150 καινούρια αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, τη δεκαετία που ακολούθησε, από το 2010 έως και το 2020, ο αριθμός τους δεν ξεπέρασε τα πέντε, τη στιγμή που στην Ευρώπη το αντίστοιχο νούμερο υπερβαίνει και τα 60.000 ετησίως.

Διευκρίνισαν ότι επειδή στην Ελλάδα το αυτοκινούμενο τροχόσπιτο θεωρείται ΙΧ άνω των 2.000 κυβικών έχει φόρο πολυτελείας, τεκμήρια, μεγάλα τέλη κυκλοφορίας και όλα τα παραπάνω καθιστούν αποτρεπτική την αγορά του. Συγκεκριμένα, όπως είπε ο κ. Ασημακόπουλος, «για να έχει ο Έλληνας ένα αυτοκινούμενο τροχόσπιτο 2.300 κυβικών, υποχρεούται να πληρώνει 690 ευρώ τέλη κυκλοφορίας, 700 ευρώ φόρο πολυτελείας, και περίπου 15.000 τεκμήριο».

Το νομοθετικό πλαίσιο που ετοιμάζεται και το ενδιαφέρον ιδιωτών για τον κλάδο
«Ο πρώτος και ο μοναδικός πολιτικός που μετά από 11 χρόνια μας άκουσε σαν κλάδο είναι ο υφυπουργός Οικονομικών, φορολογικής πολιτικής και δημόσιας περιουσίας, Απόστολος Βεσυρόπουλος», σημείωσε ο κ. Ζαμπέτας και πρόσθεσε ότι «ήδη τον Αύγουστο του 2020, με απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών, μειώθηκε ο φόρος εισαγωγής για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα στην Ελλάδα κατά 75%, από 20.000 ευρώ σε περίπου 2.000-3.000 ευρώ για ένα μεταχειρισμένο και σε περί τα 5.000 ευρώ για ένα καινούριο, ενώ μέσα στο επόμενο 15νθήμερο δεσμεύτηκε ότι θα ψηφιστεί νομοθετικό πλαίσιο, με βάση το οποίο θα απαλλαγεί το αυτοκινούμενο τροχόσπιτο από τη μέτρηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, λόγω του ότι είναι οχήματα ειδικού σκοπού και με βάση την αντίστοιχη κοινοτική νομοθεσία που βρίσκεται σε ισχύ από το 2007».

«Σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, η Ελλάδα έχει ελάχιστα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα χάνοντας πολύτιμα κεφάλαια από τον περιοδεύοντα τουρισμό», σημείωσε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι «200.000 Γερμανοί έμειναν πέρυσι το χειμώνα στην Ισπανία αφήνοντας κατά μέσο όρο 1.000-1.500 ευρώ στη χώρα ανά οικογένεια”.

Ο ιδιοκτήτης της Caravan Expert, Αδάμ Ασημακόπουλος, υπενθύμισε, ότι ενώ το 2019 δεκάδες χιλιάδες Γερμανοί τουρίστες ξεχειμώνιασαν σε Ισπανία και Πορτογαλία, με την κατά κεφαλήν μηνιαία δαπάνη να υπολογίζεται σε 400-500 ευρώ, “στην Ελλάδα την ίδια περίοδο, έξι μήνες δηλαδή το χειμώνα, ήρθαν μόνο 100».

Όπως εξήγησε, αυτό συνέβη «γιατί δεν υπάρχει καράβι να τους φέρει φτηνά το χειμώνα και εν αντιθέσει με τα εμπορεύματα που εξακολουθούν να ταξιδεύουν οικονομικά, ο κάτοχος του αυτοκινούμενου πρέπει να πληρώσει 2.000 ευρώ μόνο για να έρθει στη χώρα μας και να ταξιδεύει και τέσσερις ημέρες».

Τα τροχόσπιτα είναι ο μελλοντικός τουρισμός στην Ελλάδα

«Το αυτοκινούμενο είναι ο μελλοντικός τρόπος τουρισμού και για την Ελλάδα», επισήμανε, από την πλευρά της, η γενική γραμματέας της ΕΛΑΤ, Αναστασία Γεωργουλοπούλου, υπογραμμίζοντας ότι η επένδυση σε υποδομές για την περαιτέρω αύξηση του κλάδου στην χώρα μας δεν κοστίζει σημαντικά. Ωστόσο, όπως σημείωσε, «παρά το έντονο ενδιαφέρον από τοπικούς άρχοντες και ιδιώτες, ελλείψει νομοθετικού πλαισίου δεν μπορεί να προχωρήσει κανένα σχετικό project».

Σχολιαστε το αρθρο

ΔΗΜΟΦΙΛΗ